כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיצד יכולים בני 10 לפתח תהליכי חשיבה באמצעות אותם כלים ששירתו את משרדי הפרסום הגדולים?

ורד מוסנזון | 6 במרץ 2014 | מחשבות | 4 דק׳

נדנדה. יש מה ללמוד מזה

הגעתי, בדרך מקרה, לעולם הפרסום. זה לא היה מפתיע כל כך, אם לא הייתי מסמנת, במהלך לימודי ב"בצלאל", את ה”פרסום” כאם כל הרעות. היו לי מונולוגים שוצפים על הזילות והרמייה, על השקר הזדוני החבוי, כמובן, בכל פיסת תקשורת ייעודית. ובכל זאת, בדרך החמקמקה שהעולם מתנהל, מצאתי את עצמי, שנתיים אחרי, בעמדת קופירייטר מתחיל במשרד הפרסום גיתם.

ההתחלה היתה בסדר. העניינים התחילו להסתבך כשהגיע הקמפיין הגדול הראשון, ותפס אותי תוהה - מה נכון, מה לא נכון, איך יודעים מה יפעל, איך יודעים מה צריך להתרחש ואיך מגיעים לשם, כשהכול אפשרי. התשובות שקבלתי במשרד לא סיפקו אותי. כשהלכתי לסטימצקי לחפש ספרים על חשיבה יצירתית, הפנו אותי לבתיה עוזיאל מעולמות המקרמה. בשנות השמונים, כידוע, אפילו המילה ״קריאייטיב״ נחשבה לחדשה. הבנתי שכנראה אין ברירה, ועלי להמציא לעצמי את הכלים שלי. ככה למעשה הגיע לעולם "ארגז הכלים הצהוב”. יצרתי, לשימושי האישי, סדרה של כלים שמסייעים לדייק את החשיבה, ליצור את האימפקט הדרוש, לסקרן, לרגש, להעביר מסרים. כלים פשוטים, יעילים, הנלמדים במהירות ויוצרים שינוי של ממש, אם לומדים לעבוד אתם כיאות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו – והתרבות שמונעת מאיתנו ללכת בה | דעה

ד"ר משה רט

מסכי המסחר בוול סטריט, 17 בספטמבר 2025
מדוע צריך להיזהר מהגאות המלאכותית בשוק ההון | דעה

גלעד סלונים

היצר הרע הוא מעין רוח רעה הנכנסת באדם ומשבשת את שיקול דעתו
זה הילד הרע, לא אני | דעה

ד"ר משה רט

עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?
עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?

עידו פוקס

אילוסטרציה: מגזין אפוק
על הדחף האנושי לדעת – גם כשזה כואב

ישראל נמדר

מי אני לפני הכול?
מי אני לפני הכול?

ד"ר משה רט

שתפו: