איך לפרק ארגון טרור באמצעות קמפיין שיווק
כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיצד הצליחה חברת פרסום לגרום לאנשי ארגון טרור לנטוש אותו ולחזור לקהילה שממנה באו. ראיון בלתי צפוי עם נשיא חטיבת העיצוב של החברה

דינה גורדון | 25 בדצמבר 2014 | חברה והיסטוריה | 10 דק׳

איך לפרק ארגון טרור באמצעות קמפיין שיווק

ממשלת קולומביה לא מצליחה כבר 60 שנה למגר את ארגון הטרור המרקסיסטי פאר״ק שמנהל נגדה מלחמת אזרחים עקובה מדם. פאר״ק (שמו של הארגון בספרדית שפירושו ״הכוחות המזויינים המהפכניים של צבא העם של קולומביה״) ביצע מאז שנוסד מאות פיגועים המוניים, חטף לשם כופר אלפי אנשים, ביניהם מדינאים, שופטים, עיתונאים, שוטרים וחיילים, וכיום הוא מממן חלק גדול מפעולות הטרור שלו באמצעות סחר בסמים.

בשנים האחרונות ממשלת קולומביה החליטה לנסות מהלך חדש ומפתיע מעבר למאבק הצבאי המתמשך - לפנות לאנשי הגרילה באמצעות כלי שיווק ופרסום - ולשכנע אותם לנטוש את ארגון הטרור ולחזור לקהילה הנורמלית שממנה באו. האם זה יכול לעבוד?

כדורי הפלסטיק שיישלחו לטרוריסטים, ומסביבם חיילי צבא קולומביה ואנשי משרד הפרסום שעיצבו את הכדורים. | תמונה: משרד הפרסום Lowe SSP3

כדורי הפלסטיק שיישלחו לטרוריסטים, ומסביבם חיילי צבא קולומביה ואנשי משרד הפרסום שעיצבו את הכדורים. | תמונה: משרד הפרסום Lowe SSP3

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
שבת אחים גם יחד? מהפכת התרבות הגיעה לסלון הישראלי – אבל יש דרך חזרה

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מהנדסים בונים לא רק טכנולוגיה – אלא אמונה חדשה

מאיה מזרחי

אילוסטרציה: Shutterstock
לספר את האמת באופן שקרי – המניפולציה שמעצבת את המציאות שלנו

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
"לטיקטוק ולדיפסיק יש היכולת ליצור נרטיב משלהם. וכמו שידוע, מי ששולט בנרטיב – שולט בעולם"

יאן יקיאלק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
דוקטרינת "המשוגע"

איל לוינטר

אילוסטרציה
מעבר למילים: הכוחות החבויים של אוטיסטים לא ורבליים

מאיה מזרחי

שתפו: