גבולות הטיפול ב"חולים סופניים" הנוטים למות יוצרים דילמה מוסרית קשה בעלת השלכות רפואיות, חברתיות ודתיות. שבועת…
ד״ר מרדכי הלפרין | 16 בנובמבר 2017 | חברה והיסטוריה | 5 דק׳
האם נכון לבצע המתת חסד?
גבולות הטיפול ב"חולים סופניים" הנוטים למות יוצרים דילמה מוסרית קשה בעלת השלכות רפואיות, חברתיות ודתיות. שבועת הרופאים, שבועת היפוקרטס, שוללת באופן מוחלט "רצח מתוך רחמים" וכוללת את ההתחייבות "לעולם לא להיענות לבקשה לספק סם ממית, או להעלות רעיון בכיוון כזה".
במאה העשרים, הגרמנים היו הראשונים לבצע המתות חסד אקטיביות של אלפי מפגרים ונכים – אז הופעל לראשונה גז ממית. בסוף המאה העשרים, מערכת הרפואה ההולנדית פתרה את בעיית הסבל של חולים חשוכי מרפא, כמו גם את העול הרפואי והכלכלי של הטיפול בהם, באמצעות המתת חסד אקטיבית של עשרות אלפי חולים. חלקם בהסכמה מפורשת, וחלקם ללא הסכמת החולה.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו