כניסה
הרשמה לניוזלטר

האם קמלה האריס היא אשת מרכז מתונה או אשת שמאל קיצונית יותר מברני סנדרס? פרופיל על עברה מראה דפוס חוזר ונשנה לאורך חייה שאינו מתאים לתדמית שהתקשורת יצרה לה

טרוור לאודן | 13 בינואר 2021 | גיאו-פוליטיקה | 16 דק׳

מי את קמלה האריס?

מרגע שהכריזה התקשורת הישראלית והבין-לאומית על ביידן בתור המנצח בבחירות לנשיאות, הפכה קמלה האריס, סגניתו, ל"דרלינג" התקשורתי. היא צוירה כאישה הראשונה בתפקיד "סגן הנשיא", וכפוליטיקאית מתונה שדעותיה נמצאות ב"מרכז".

ב"ישראל היום" ציינו את עברה הוויקיפדי של האריס והדגישו כי "האריס נחשבת לחלק מהמחנה הפרו-ישראלי" ואילו ב"כלכליסט" התמקדו במלתחה שלה. האריס "הפכה במסע הבחירות את המלתחה שלה לחלק מהמסר: היא לבשה לבן כסמל לפוליטיקה חדשה, נעלה סניקרס כפי שהמצביעים שלה נועלים, שילבה בביטחון בין ג'ינס יום-יומי לבין תכשיטי פנינה, וגם שלחה בבגדיה קריצה לסופרג'יסטיות שעל כתפיהן נישאה כל הדרך לבית הלבן".

בוויי-נט התמקדו בבעלה היהודי של האריס, דאג אמהוף, מבלי לחפור כלל בעברו, ורק ציינו כי בקרוב הוא יהפוך "לגבר הראשון בארה"ב שנושא בתואר שבעברית מכונה בדרך כלל 'הגברת השנייה'"; וערוץ 12 חזר על הכרונולוגיה הידועה של האריס מוויקיפדיה ואפיין אותה כ"שוברת מוסכמות ופורצת גבולות", פוליטיקאית ש"תומכת בישראל, פועלת נגד תנועות החרם ומאמינה שחייבים לעצור את הגזענות המערכתית בארה"ב".

צילום: Jim Bourg-Pool/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: