כניסה
הרשמה לניוזלטר

מוצרי היופי מדרום קוריאה הם שלב נוסף בגל התרבות הקוריאנית השוטף את העולם

דינה גורדון | 14 במאי 2019 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

טרנד היופי הקוריאני

הצונאמי הקוריאני התחיל בסוף שנות ה-90. דרמות טלוויזיה מקוריאה המכונות K-דרמה, ומוסיקת פופ K-פופ, התחילו לשטוף את השווקים במדינות רבות באסיה ובכללן סין, יפן, טייוואן, סינגפור והונג קונג. בעזרת האינטרנט, הרשתות החברתיות והיוטיוב, הם החלו להתפשט גם באזורים נוספים בעולם כולל באירופה, בדרום אמריקה, במזרח התיכון וגם כאן בישראל.

הגל הבא היה ה"גאנגנאם סטייל" (2012), הלהיט של הראפר הדרום קוריאני סיי (Psy) שסחף גם את המיינסטרים בעולם המערבי ושבר את שיא הצפיות ביוטיוב (יותר מ-3.3 מיליארד צפיות רק בקליפ המקורי). בעקבות הלהיט הגיעו גם הדרמות. חלק מחובבי הפופ והדרמות, בהם אלפי ישראלים לפי כתבות שפורסמו בעיתונות הישראלית, לקחו צעד נוסף קדימה. הם התחילו לגלות עניין רחב יותר בקוריאה, להתלבש בדרך ייחודית וצבעונית, לשיר בקוריאנית, וללמוד את התרבות והשפה. באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בר אילן קיים חוג ללימודי קוריאה. באוניברסיטאות חיפה ותל אביב יש קורסים ללימודי קוריאה. לתופעה הזו של הגל הקוריאני יש שם: האליו (Hallyu) – שמשמעותו הגל או הזרם הקוריאני.

תמונה: Byoung Wook - Toughkid Kim/CC BY-NC-ND 2.0

שתפו: