כניסה
הרשמה לניוזלטר

יוקר המחיה והאינפלציה שוחקים את ערכו של הכסף. מצב זה דורש מאיתנו להתנהל בחוכמה ולתכנן את…

מנורה מבטחים | 7 ביוני 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

כל הסיבות: למה דווקא עכשיו כדאי להשקיע בפוליסת חיסכון?

יוקר המחיה והאינפלציה שוחקים את ערכו של הכסף. מצב זה דורש מאיתנו להתנהל בחוכמה ולתכנן את העתיד הפיננסי בצורה מחושבת יותר, ולחפש אפיקי חיסכון מניבים ואפקטיביים בכדי להיערך לעתיד. אחד מאפיקי החיסכון הפופולאריים הינו פוליסות החיסכון הידועות גם בשם פוליסות השקעה.

כששומעים את המילה פוליסה, לרוב מדברים על רכיב ביטוחי כלשהו, אך כאן מדובר במכשיר חיסכון המפוקח על ידי רשות שוק ההון. הכספים המופקדים בפוליסת החיסכון מנוהלים במגוון מסלולי השקעה. היתרון העיקרי של הפוליסה נעוץ בעובדה שהכספים שהושקעו בה נזילים בכל עת, כלומר ניתן לפדות את הכספים בכל זמן נתון. בנוסף, את הכספים ניתן לחסוך גם לגיל פרישה כתוספת הכנסה לקרן הפנסיה או במקומה, וניתן לחסוך לטווח קצר, בינוני או ארוך.

פוטנציאל תשואה משמעותי להשקעה

כל חוסך מעוניין למקסם את פוטנציאל הכסף שברשותו בכדי להשיג באמצעותו כמה שיותר רווחים. פוליסות חיסכון מנוהלות על ידי חברות הביטוח הגדולות, והכסף מושקע בשוק ההון באופן מושכל ואחראי בהתאם למסלול הנבחר. בנוסף, הפוליסה מהווה אלטרנטיבה לתיק השקעות או חיסכון בבנק בשל פוטנציאל התשואה הגבוה שלה.
בהתאם, ניתן לראות כי בשנים האחרונות פוליסות חיסכון הניבו תשואות גבוהות יותר מאשר מכשירי החיסכון האלטרנטיביים.

עלויות ניהול נמוכות

אחד הדברים ששוחקים את הרווח של החיסכון הוא המחיר שמשלמים על ניהול הכסף. עבור ניהול פוליסת חיסכון משלם החוסך דמי ניהול בלבד, ללא עמלות קניה ומכירה או דמי משמרת. כמו כן, ניתן לבצע מעבר בין מסלולי ההשקעה ללא עלויות נוספות וללא מס. כל אלו הופכים את הפוליסה לרווחית ומשתלמת יותר.

הפקדה ללא תקרת השקעה

כשחוסכים בפוליסת חיסכון, ניתן לחסוך כל סכום שרוצים ללא תקרת השקעה. לצורך השוואה ניקח את האלטרנטיבה – קופת הגמל בה התקרה עומדת על סך של  76,449 ₪ (נכון לינואר 2023). כך שניתן להנות מתשואה גבוהה על סכום חיסכון גבוה ולמנף את הכסף בכדי להתמודד עם השחיקה.

פיזור סיכונים נכון מאפשר יציבות להשקעה

אחד החששות שחוסכים רבים מביעים הוא הפחד מאובדן כספי החיסכון בשל שינויים קיצוניים בשווקים. היתרון בפוליסת חיסכון נעוץ בתמהיל ההשקעה המגוון – חלק מהכספים מושקעים בשוק ההון וחלק בנכסים בלתי סחירים, כך שגם במצבי תנודתיות הכספים שומרים על ערכם בשל האיזון בהשקעה.

איך להשוות בין הפוליסות הקיימות?

לפני שבוחרים פוליסת חיסכון או מסלול השקעה, חשוב לבצע השוואה שבוחנת את התשואה הממוצעת אותה היא עשתה בשנים האחרונות. כדי לקבל תמונת מצב טובה יש לבחון את התשואה במשך 4-5 השנים האחרונות. תשואה גבוהה ויציבה לאורך זמן מעידה על יכולתם של מנהלי ההשקעות וניתן להסיק מכך על התשואה העתידית.

הלוואה כנגד חיסכון בפוליסה להשקעה

אם חסכתם סכום משמעותי בקרן ואתם רוצים להמשיך להנות מהפירות, אך זקוקים לסכום כסף – תוכלו לקבל הלוואה בתנאים טובים כנגדה. את ההלוואה תוכלו להחזיר מידי חודש או רק את הריבית מידי חודש ואת הקרן בסוף התקופה.

הטבות מס לאזרחים ותיקים

בנוסף ליתרונות הרבים שלה, פוליסת החיסכון מקנה הטבת מס משמעותית עבור בני הגיל השלישי. כל מי שנולד לפני 1.1.1948 נהנה מפטור על מס רווחי ההון. הפטור ניתן עד לתקרה שנקבעה בסעיף 125 לפקודה.

שכנעתם אותי, איך מצטרפים לפוליסה?

את הפוליסות ניתן לרכוש מול משווקים, סוכני ביטוח או יועצים פנסיוניים באמצעות מילוי טפסים. תוכלו להתייעץ לגבי בחירת המסלול שיותאם על פי אורח החיים שלכם והמאפיינים האישיים.

לסיכום, זכרו – כשהכספים שלכם מושקעים בצורה נכונה, אתם נהנים ממינוף שמאפשר לכם להתמודד עם השחיקה של הכסף. סכום כסף שמושקע נכון מנצל את תנודות השווקים ומניב תשואות שמחפות על ההפסד, ככל ויהיה כזה.

מנורה מבטחים ביטוח בע”מ.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
לא רק לעשות כסף, אלא גם לעשות את העולם טוב יותר

רוני פיבלוביץ

בשבוע שעבר התקיימה תחרות מקדימה במסגרתה נבחרו חמישה יזמים שיציגו את מיזם האימפקט שלהם בכנס השקעות האימפקט הראשון בישראל. יותר משישים מיזמים נרשמו לתחרות

ארה”ב שוב הטילה סנקציות על פוליטיקאי סיני, בעקבות מעורבות ברדיפת מתרגלי הפאלון גונג בסין

צוות מגזין אפוק

ארצות הברית הטילה סנקציות על טאנג יונג (Tang Yong) - לשעבר סגן מנהל

פרשנות: פרסום תמונתו של מוחמד דף רק מדגיש את עוצמת הכישלון המודיעיני והמבצעי

יוני בן מנחם

מה שהיה צריך להתפרסם עכשיו הוא תמונתו של רב המרצחים מוחמד דף כשהוא מת, לאחר שחוסל על ידי כוחות הביטחון של ישראל

פאולין שובל | ת.ז.

אורן שלום

היום הקמתי חברה שמייצרת את הקינוח הספרדי צ'ורוס שזה סוג של פחזנית מטוגנת עם חור באמצע שניתן למלא בו רטבים שונים. הכול התחיל במאסטר שף, כשעשיתי קינוח איטלקי שנקרא "זפולה" שזה סוג של סופגנייה מהמטבח האיטלקי. אחרי התוכנית

בית המשפט העליון של ארה”ב ידון היום בפסילת טראמפ מהפריימריז – אלה 4 הכיוונים האפשריים

דורון פסקין

בית המשפט בקולורדו פסל את שמו של טראמפ מלהופיע בקלפיות, בטענה שהוא לקח חלק בהתקוממות. כעת הגיע התיק לבית המשפט העליון, ופסיקתו בנושא עשויה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת

לשגע את זיגמונד

ד״ר עודד ניב (נימקובסקי)

״הקיוסק של זיגמונד״ שוכן עד היום במרכזה של השכונה שבה גדלתי. בכל פעם שאני מבקר בשכונה אני נזכר בזיגמונד ובקיוסק שלו, נזכר ומתבייש מחדש. והבושה לא פגה גם לאחר עשרות שנים. אני זוכר את זיגמונד כאילו היה זה אתמול. זוכר את

שתפו: