כניסה
הרשמה לניוזלטר

גבולות הטיפול ב"חולים סופניים" הנוטים למות יוצרים דילמה מוסרית קשה בעלת השלכות רפואיות, חברתיות ודתיות. שבועת…

ד״ר מרדכי הלפרין | 16 בנובמבר 2017 | חברה והיסטוריה | 5 דק׳

האם נכון לבצע המתת חסד?

גבולות הטיפול ב"חולים סופניים" הנוטים למות יוצרים דילמה מוסרית קשה בעלת השלכות רפואיות, חברתיות ודתיות. שבועת הרופאים, שבועת היפוקרטס, שוללת באופן מוחלט "רצח מתוך רחמים" וכוללת את ההתחייבות "לעולם לא להיענות לבקשה לספק סם ממית, או להעלות רעיון בכיוון כזה".

במאה העשרים, הגרמנים היו הראשונים לבצע המתות חסד אקטיביות של אלפי מפגרים ונכים – אז הופעל לראשונה גז ממית. בסוף המאה העשרים, מערכת הרפואה ההולנדית פתרה את בעיית הסבל של חולים חשוכי מרפא, כמו גם את העול הרפואי והכלכלי של הטיפול בהם, באמצעות המתת חסד אקטיבית של עשרות אלפי חולים. חלקם בהסכמה מפורשת, וחלקם ללא הסכמת החולה.

הפגנה נגד המתת חסד בלונדון | תמונה: Jack Taylor/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
העיתונאות החדשה: כיצד קיטוב הפך למודל עסקי

יאן יקיאלק

אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה ניתן ללמוד מהמשקיעים הגדולים בעולם: הענק הלא מפורסם – וולטר שלוס

גלעד סלונים, יואב זליקוביץ

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק
תרבות ה"צ'בול" הגלובלית: כיצד מרדף הקריירה מאיים על עתיד האנושות?

רקפת תבור, מאיה מזרחי

איור: מגזין אפוק
מיתוס האינטליגנציה היהודית: האם יש בו אמת?

איל לוינטר

דונה ומרטין עם ששת ילדיהם - ארבעת הצעירים מאומצים
האנשים שהצילו את הילדים שאיש לא רצה

דינה גורדון

איור: מגזין אפוק
"מטחנת בשר": האם בתי ספר אמריקניים מסוכנים לנפש?

איל לוינטר

שתפו: