כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיום ניתן לרכוש רכבי פרימיום מסוימים במחיר שפוי שעד לפני כמה שנים היה שייך לרכבים שאינם פרימיום. מה עומד מאחורי ההחלטה הזו, וגם מספר דוגמאות ״לקחת הביתה״

טל אבן | 20 במרץ 2013 | מחשבות | 5 דק׳

לא יקר, יוקרתי

על מה אתם חושבים כשאתם מדמיינים את המותגים ב.מ.וו, מרצדס, לקסוס ואאודי? האסוציאציה הראשונה שעולה במחשבתם של רוב האנשים היא תמונה של רכב יקר מאוד, גדול ממדים וסלוני, המשדר סטאטוס ואיכות ברמה גבוהה מאוד; כזה שלא מושג על ידי מרבית האוכלוסייה, או בקיצור: רכב לעשירים.

ובכן, האסוציאציה הזו נכונה. אבל...
יצרני רכבי הפרימיום הבינו לפני מספר שנים דבר חשוב: העלות הגבוהה של רכבי הפרימיום מונעת מהם להגיע לקהל רחב מאוד שלא מוכן לשלם את המחיר הגבוה. כדי להגיע לקהל הזה הם יצרו סגמנט חדש: רכבי פרימיום קטנים, כאלה שעלותם מאפשרת לאוכלוסיה רחבה הרבה יותר להגשים חלום. מעין "זנב לאריות".
רכבים שעל חזיתם וחלקם האחורי מתנוסס לוגו פרימיום, החלו להימכר בפחות מ-200 אלף שקל, מחיר שהיה שייך עד לנקודה זו לרכבים שאינם פרימיום.
ניתן לנחש, שהסיבות להקמת פס ייצור לרכבים כאלו היו מגוונות:
1. להגיע לקהל רחב יותר
ולהתחרות ביצרני רכב המספקים רכבים קטנים יחסית ויוקרתיים, שאינם "במשחק" של הרכבים הגדולים בסקאלת מחירים התואמת את האלפיון העליון.
ניתן למצוא בקטגוריה זו את המתחרות הקלאסיות: המיני קופר (מבית ב.מ.וו), הקו החדש של אלפא רומיאו (מיטו, ג'ולייטה), לנצ'יה (דלתא), אבארט (מבית פיאט) וכד'.
2. בניית נאמנות מותגית בשלב מוקדם מאוד

מרצדס A

מרצדס A. חזית מהודרת שמזכירה מאוד את האחיות הגדולות מבית

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה קורה כש"דילמת הקרונית" יורדת לפסים אישיים | דעה 

ד"ר משה רט

מנכ״ל ויו״ר אפוק, דור לוינטר
"אנחנו קהילה גדולה – עשרות אלפים בחרו לתמוך בעיתונות מסוג אחר"

צוות אפוק

הדרך הארוכה אל תוך עצמנו
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו – והתרבות שמונעת מאיתנו ללכת בה | דעה

ד"ר משה רט

מסכי המסחר בוול סטריט, 17 בספטמבר 2025
מדוע צריך להיזהר מהגאות המלאכותית בשוק ההון | דעה

גלעד סלונים

היצר הרע הוא מעין רוח רעה הנכנסת באדם ומשבשת את שיקול דעתו
זה הילד הרע, לא אני | דעה

ד"ר משה רט

עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?
עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?

עידו פוקס

שתפו: