כניסה
הרשמה לניוזלטר

בסוף השבוע אישר הקבינט הביטחוני פה אחד את הרחבת פעולת צה"ל ברפיח. על פי גורמים ברצועה, סינוואר מפגין ביטחון עצמי רב ואומר למקורביו כי גם אם ישראל תכבוש את אזור רפיח כולו, בסופו של דבר היא תיאלץ להסכים לתנאים של חמאס מכיוון שלא יישארו קלפי מיקוח בידיה

יוני בן מנחם | 12 במאי 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: על ישראל לתכנן כבר עכשיו את הקלפים הצבאיים שלה להמשך המלחמה

הקבינט הביטחוני אישר פה אחד בסוף השבוע שעבר את ההרחבה של פעולת צה"ל ברפיח. ההערכה בישראל היא כי הפעולה ברפיח תימשך כחודשיים ימים, אולי אפילו יותר. הפעולה יצאה לפועל באופן מדורג, שמאפשר לעצור אותה בכל רגע לצורך מימוש עסקה עם חמאס לשחרור חטופים.

על פי גורמים ברצועת עזה, יחיא סינוואר מפגין ביטחון עצמי רב ואומר למקורביו כי גם אם ישראל תכבוש את אזור רפיח כולו, בסופו של דבר היא תיאלץ להסכים לתנאים של חמאס לעסקת החטופים, מכיוון שלא יישארו קלפי מיקוח בידיה.

המשימה של יחיא סינוואר היא להחזיק מעמד עוד כמה שבועות ולהרוויח זמן. הוא הצליח להסתיר את החטופים הישראלים בכמה מקומות מסתור שמורים היטב שהוכנו מראש לפני המלחמה, ולמצוא לעצמו מקום מחבוא מצוין שידוע רק למעט שותפי סוד. אם המודיעין הישראלי היה מתאושש במהירות מהטראומה של ה-7 באוקטובר ומאתר את מקומות המסתור האלה, ישראל הייתה מכריעה מזמן את חמאס.

חיילי צה"ל בלחימה ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

שתפו: