כניסה
הרשמה לניוזלטר

חמאס עומד על דרישתו לשחרר מהכלא את מרוואן ברגותי. ברשות חוששים מכך ועל פי גורמים בכירים בפת"ח נרשמה אנחת רווחה גדולה לאחר שנודע על כישלון המשא ומתן

יוני בן מנחם | 12 במאי 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: האם הרשות הפלסטינית מרוצה מכישלון שיחות המשא ומתן להפסקת אש?

על פי גורמים בכירים בתנועת פת"ח, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס וחוסיין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, פלטו אנחת רווחה גדולה בסוף השבוע שעבר, לאחר שנודע על כישלון המשא ומתן בין ישראל לחמאס בקהיר על עסקת החטופים.

מסתבר כי גם בכירים אחרים בצמרת פת"ח, כמו מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי, מרוצים מההתפתחות הזו. הסיבה העיקרית לכך היא שכישלון המשא ומתן פירושו שלא תהיה בינתיים עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס, דהיינו שבכיר פת"ח מרוואן ברגותי לא ישוחרר מהכלא הישראלי ולא יוכל, בשלב הזה, לחזור לתחומי יהודה ושומרון ולהשתלב מחדש במערכת הפוליטית הפלסטינית.

מרוואן ברגותי, שמרצה בכלא הישראלי עונש של חמישה מאסרי עולם לאחר שהורשע ברצח חמישה אזרחים ישראלים, הוא הסיוט הפוליטי הגדול של הנהגת פת"ח הנוכחית. הוא היה יד ימינו של יאסר ערפאת ואדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה, והוא מוביל בסקרי דעת הקהל הפלסטינים כמועמד המוביל להחליף את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. הוא גם זכה לתואר "נלסון מנדלה הפלסטיני".

בכיר פת"ח מרוואן ברגותי | קרדיט: צילום מסך

שתפו: