כניסה
הרשמה לניוזלטר

בשבוע האחרון חלה התפתחות חשובה בשוק האנרגיה של ישראל, כאשר נודע כי שתי חברות ענק זרות מעוניינות להיכנס לקידוחי גז בישראל

אורן שלום | 3 באפריל 2023 | חדשות | 2 דק׳

איחוד האמירויות רוצה להיכנס לקידוחי גז בישראל. "הדיווחים על התקררות ביחסי האמירויות וישראל הם קשקוש"

בשבוע האחרון חלה התפתחות חשובה בשוק האנרגיה של ישראל, כאשר נודע כי שתי חברות ענק זרות מעוניינות להיכנס לקידוחי גז בישראל. חברות האנרגיה BP הבריטית ו-ADNOC מאבו-דאבי הציעו לרכוש 50% מ"ניו-מד אנרג'י" (בעברה: דלק קידוחים) המחזיקה 45% משדה הגז הטבעי "לווייתן".

ADNOC היא חברת הנפט הלאומית של איחוד האמירויות הנמצאת בבעלות המדינה. העסקה, אם תיחתם, תעניק לה ול-BP דריסת רגל בשדות הגז הטבעי הימיים של ישראל ותסמל את התחממות הקשרים בין איחוד האמירויות וישראל. כל זה בניגוד חד לדיווחים שפורסמו באמצע מארס, על "התקררות ביחסי האמירויות וישראל" עקב החקיקה המשפטית.

"קודם כל, זה קשקוש. זה לא נכון", אומר לנו ד"ר עומר דוסטרי, מומחה לאסטרטגיה ולביטחון לאומי ממכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון. "בסופו של דבר מה שבאמת חשוב למדינות כמו איחוד האמירויות, בחריין וסעודיה, שכעת יש ניסיון להגיע איתה להסכם, זה לא אם ישראל היא מדינה דמוקרטית, לא זכויות אדם, לא חוק ולא שלטון החוק. זה מה שמעניין את ארה"ב ואת מדינות אירופה. מה שבאמת מעניין את איחוד האמירויות, ובזה אנחנו כרגע מתעסקים – זה יציבות פוליטית. הם מבחינתם רוצים לראות את ישראל ואת האזור יציבים. לכן הניסיון לטעון שהחקיקה המשפטית תסכן את היחסים עם איחוד האמירויות הוא לא נכון".

מאגר הגז לוויתן | צילום: Photo by JACK GUEZ/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: