כניסה
הרשמה לניוזלטר

מה הייתם עושים לוּ התפללתם לעזרתו של אלוהים והוא פשוט היה מופיע

דורית דינור | 13 בינואר 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

שאלה של אמונה

מיליארדר מזמין קבוצה של מוחות מבריקים לשיט ב"גלקסי" – יאכטה פרטית מפוארת. מטרת השיט לחשוב יחד כיצד לשנות את העולם. אבל היאכטה טובעת וניצלים עשרה אנשים חבולים שהצליחו להידחק לתוך סירת הצלה קטנה מגומי. לאחר שהם שטים בלב האוקיאנוס במשך שלושה ימים ולא רואים סימן שמישהו מחפש אחריהם, הם מרגישים אבודים, מפוחדים ומותשים. נשאר להם רק מעט מזון ומים לחלוק ביניהם. בתוך המצוקה הקשה הזאת, למוניטין ולממון שצברו בחייהם אין חשיבות או השפעה.

ביום השלישי הם רואים איש צעיר צף על הגלים. הם מושים אותו מהמים ולהפתעתם רואים שגופו זך וטהור בלי סימני מכות או חבלות. מישהו אומר: "תודה לאל שמצאנו אותך", והאיש הצעיר עונה: "אני בעצמי האל", ואז טוען שיציל אותם אם יאמינו בו בלב שלם. כמה מהם רואים בזר הצעיר התערבות אלוהית ותשובה לתפילותיהם, אך אחרים לא מאמינים ודורשים הוכחות. מבין שתי האפשרויות, איזו תעזור להם להינצל?

שאלה פילוסופית עמוקה יותר שהסופר מיץ' אלבום מעלה בספרו החדש היא האם במצב של מצוקה קיצונית נותרת בכלל האפשרות לאמונה באלוהים? כמו בספרו הידוע "ימי שלישי עם מורי" ובספריו האחרים שתורגמו גם הם לעברית, גם כאן אלבום מזמין בעדינות רבה את הקוראים להרהר בשאלות של מציאת משמעות וממד רוחני בחיים.

Mitch Albom ,"The Stranger in the Lifeboat", 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: