כניסה
הרשמה לניוזלטר

ייעול ושיפור במסגרת הארגון אינו יכול להתרחש רק על סמך זווית הראייה של העובדים או המנהלים בו.

תוכן שיווקי | 24 במאי 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

מהו ייעוץ ארגוני ומדוע זה קריטי לארגון?

כשמתחילים קונפליקטים, כשיש חוסר סנכרון בין חברי הצוות או כאשר שמים לב לבעיות שונות בעסק וקשה להבחין היכן נמצאים בדיוק "צווארי הבקבוק" – שם הייעוץ הארגוני בא לידי ביטוי. החשיבות של שיפור וייעול תהליכים היא חשובה לכל עסק, מקטן ועד גדול על מנת להשתפר ולהפוך לעסק שמתנהל באופן בריא.

הסיבה שבגללה ארגונים רבים מגיעים בכלל לשלב הייעוץ הארגוני, הוא צורך ממשי שעולה בקרב העובדים לטיפול (ממש כפי שאנו מזהים בעיה בגוף והולכים לרופא). ישנם מספר סימנים המזוהים בקרב מנהלי הארגון או העובדים אשר מעלים את הצורך בייעוץ חיצוני, סימנים אלה יכולים להיות: חוסר שביעות רצון של הלקוחות, חוסר שביעות רצון של העובדים מהמקום, קונפליקטים יומיומיים, חוסר ודאות לגבי התפקיד של כל אחד מחברי הצוות, חוסר תקשורת או תקשורת לא טובה ועוד. פעמים רבות השינוי יגיע דווקא מהמנהלים ולא מהעובדים עצמם, שכן סקפטיות בקרב העובדים לגבי היתכנות השינוי היא פעמים רבות דבר נפוץ. יש הטוענים כי ייעוץ הוא דבר שחייב להיות בשגרה בכל ארגון, צורך בסיסי שמשמעותו – תחזוקה שוטפת ששומרת על העסק בריא. אז מה קורה בתהליך של ייעוץ ארגוני ומדוע הוא כל כך קריטי לארגון? פנינו אל מנהל בכיר בחברת Frontis, חברה המציעה מגוון רחב של פתרונות עסקיים כגון: ייעוץ עסקי, ייעוץ ארגוני, בניית תוכניות עסקיות, תכנון אסטרטגי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי, ייעוץ כלכלי ועוד. (אתר העסק: frontis.co.il)

מה כולל תהליך ייעוץ ארגוני?

תהליך הייעוץ הארגוני כולל מספר שלבים, וזה תלוי בשלב שבו נמצא העסק שלכם, בגודל הארגון ובפרמטרים נוספים. ישנם מספר דברים שכל תהליך ייעוץ ארגוני איכותי חייב לכלול, בואו ונסקור כמה מהם:

שיקוף התוצאות לעובדיםהיבט מכריע בתהליך הייעוץ הוא הדגמה של התוצאות העתידיות שיקרו כתוצאה מהייעוץ. חשבו על זה לרגע, האם יש סיכוי שהעובדים בארגון ישתפו פעולה אם הם לא ידעו מה טיב השינוי שיצא להם כתוצאה מהייעוץ הארגוני? בדרך כלל, אנשים פועלים באמצעות חיזוק חיובי או באמצעות חיזוק שליליולמה הכוונה? אם בתחילת התהליך, נציג את היתרונות האישיים שיצאו לעובדים כתוצאה משיתוף פעולה בתהליך הייעוץכך זה יעודד אותם לשתף איתנו פעולה. זכרו: המטרות העסקיות שייכות למנהלים, לעובדיםצריך לשקף את התועלת הייחודית להם.

שיתוף פעולה איתכםכל תהליך של ייעוץ ארגוני חייב לכלול תשומת לב מלאה עבור הלקוח ולשים את צרכיו קודם כלייתכן שהיועץ ימליץ על ביצוע שינויים מסוימים בארגון ולמנהליו זה לא ייראה נוח או "טבעי". זה נכון שחשוב כמנהלים להגיע עם פתיחות ראש לתהליך כזה (הרי כמעט בכל דבר חדש נחוש אי נוחות מסוימת בהתחלה) אך חשוב לא פחותשהיועץ יתחבר גם לצרכי הארגון ויכבד את רצון הצד השני, אם הוא לא מעוניין בביצוע שינוי מסוים בארגון.

העלאת הצעות לייעול ויישומןלאחר שאבחנו את צרכי העסק, הבנו את הבעיות שלו, את צווארי הבקבוק, את הדברים שיש לתקן אנחנו ניגשים לשלב היישומישלב הפתרון. בשלב זה היועצים יציגו בפני הארגון הצעות לייעול ושיפור הארגון בשטח. זה כולל החלטות ברמה המנהלתית (ניהול כספים, שיווק העסק וכו') וגם החלטות ברמת העובדמעסיק. המטרה היא לא רק לכתוב תוכנית שנראית מעולה על הנייר אלא גם ליישם אותה בשטח ולדאוג שהיא מתבצעת ונשמרת לאורך זמן.

מעקב מסודרכשעוברים תהליך מכל סוג, אנו רוצים תמיד לקבל איזושהי אינדיקציה שהתהליך אכן עובד כמו שצריךשורת הרווח של הארגון בסוף השנה גדלה, שהלקוח שבע רצון מהתהליך, שהעובדים יותר מרוצים מפעילות הארגון וחשים שיש התקדמות, ולמעשה כל שינוי שצפינו שעשוי להתרחש בארגון כתוצאה מהמאמצים ליצירת שינויצריך להיות מתוקף במעקב מסודר.

למה כדאי להיעזר בשירותי ייעוץ ארגוני?

ההחלטה אם לשכור יועץ ארגוני או לא עשויה להיות החלטה קשה עבור לא מעט חברות וצריך לעבור מחסום פסיכולוגי כדי לפעול בעיווןלא תמיד מבינים מהי התועלת ממהלך שכזה, והחשש העולה הוא אפילו יותר עמוק מכך. פעמים רבות, גם אם לא במודע, פשוט לא שוכרים יועץ חיצוני משום שקשה להודות שהמצב היום בארגון רע ויש מקום לשפרו. עם זאת, חשוב להבין שבכל ארגון ולא משנה מהו גודלויש מקום להתייעל ולהשתפר. ייעוץ ארגוני תמיד יכול לעזור לעסק להיות יותר טוב היום ממה שהוא היה אתמול.

לסיכום, בממוצע, ייעוץ ארגוני הוא כלי בעל החזר השקעה גבוה ביותר לארגון. לא הרבה עסקים מבינים זאת, אך כל טעות אסטרטגית שאנחנו מבצעים בעסק עולה כסף בטווח הארוך, ועל ידי למידה מסודרת הנוגעת לעשיית הדברים בצורה נכונהניתן לחסוך המון ולהשיג יותר תוצאות. יש לנו בעבורכם עוד המון מידע  וטיפים מקצועיים מפי המומחים הבולטים ביותר בארץ אז המשיכו לאזור "כסף וביזנס" שלנו כדי לקרוא עוד.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
המרגל ששינה את העולם

איל לוינטר

בחודש שעבר הלך לעולמו יון מיחאי פצ'פה, הקצין הבכיר ביותר בשירותי הביון של הגוש הסובייטי שערק אי פעם למערב. פצ'פה הצליח להתחמק מניסיונות חיסול חוזרים ונשנים וחשף את התוכניות הקומוניסטיות שהוא עצמו היה שותף להן - לחתור תחת המוסדות והערכים של מדינות המערב הדמוקרטיות. תוכניות שמכות גלים עד עצם היום הזה. זה סיפורו, ואלה התובנות החשובות שהעביר לנו בריאיונות שערכנו איתו

בוגד או גיבור

דינה גורדון

מעשיו והחלטותיו השנויים במחלוקת של הגנרל אנרי פיליפ פטן, במלחמת העולם השנייה, נבחנים מחדש

פרשנות: הבחירות לנשיאות טייוואן יאלצו את המשטר הסיני להחליט אם הוא עוצר זמנית את האיומים הצבאיים על האי

איל לוינטר

רקע מספר ה"תרגילים הצבאיים" שמבצעת סין באזורים הימיים

על הסעיפים החשובים בחוזה שכירות, וביטוח תכולת הדירה שלכם

תוכן שיווקי

שוק השכירות בארץ ברובו אינו פועל תחת פיקוח הדוק והחקיקה סביבו היא מצומצמת מאוד וגם מאוד לא מדוברת. גם מה שהצליח המחוקק להעביר אל ספר החוקים, איכשהו נשאר

חידת הנובליסט שרץ לנשיאות

בן קמינסקי

מה גורם לפרופ' דן שכטמן זוכה פרס נובל בכימיה, שחולל מהפכה בתחום מחקרו המדעי, לקום בוקר אחד ולרצות לחולל מהפכה נוספת - חברתית וחינוכית - ולהיות הנשיא הבא של מדינת ישראל?

אנחנו הורסים את האנושות, ולקן רובינסון יש פתרון

דינה גורדון

אם לא נתעורר מהר לבעיה שלנו, מזהיר פרופ׳ קן רובינסון, האנושות עלולה להתדרדר לאסון. ראיון עם מי שהפך למילת הבאז החמה בכל הקשור במהפכות וחידושים במערכת החינוך, מאז שההרצאה שלו ״כיצד בית הספר הורג את היצירתיות״ הפכה לנצפית ביותר ב-TED

שתפו: