כניסה
הרשמה לניוזלטר

שיווק דיגיטלי הוא מושג רחב ביותר אשר מתאר את כל אמצעי השיווק שניתן למצוא כיום באינטרנט….

תוכן שיווקי | 28 במרץ 2023 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא מושג רחב ביותר אשר מתאר את כל אמצעי השיווק שניתן למצוא כיום באינטרנט. בניגוד לשיווק רגיל ומסורתי שבא לידי ביטוי ברדיו, טלוויזיה, עיתונים וכו, הרי שלשיווק דיגיטלי יש כוח משמעותי יותר ויכולת להגיע לקהל יעד רחב מאוד. ידוע כיום כי כמעט כל עסק יכול למצוא את קהל היעד שלו באינטרנט ועל כן, הבחירה בשיווק דיגיטלי רלוונטית מאוד הן לעסקים גדולים, הן לעסקים בינוניים והן לעסקים קטנים ולא משנה באיזה תחום הם עוסקים. בכדי להגיע ללקוחות חדשים וכן בכדי לנהל תקשורת איכותית עם קהל לקוחות קיים, חשוב ביותר לבחור כיום את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה.

שיווק דיגיטלי אל מול שיווק מסורתי

כאשר מדובר על שיווק רגיל ומסורתי מדובר למעשה על פרסום בערוצי טלוויזיה, פרסום בתחנות הרדיו השונות, פרסום בשלטי חוצות, פרסום בעיתונות, פרסום במגזינים ועוד. אמנם מדובר על ערוצי שיווק שבהחלט עדיין קיימים ומהווים חלק בלתי נפרד מהחיים שלו, אין ספק כי האינטרנט תופס כיום מקום רחב ביותר גם בתחום השיווק. בעשורים האחרונים ניתן לראות את הנוכחות של האינטרנט בחיים של כולנו בצורה משמעותית מאוד. בין אם מדובר על רשתות חברתיות, אתרים, אפליקציות שונות, הרי שאין כמעט אדם שלא משתמש באינטרנט כיום ועל כן, משמעותו של שיווק דיגיטלי בניגוד לשיווק המסורתי הוא: שימוש בכל הפלטפורמות הרלוונטיות לשיווק באינטרנט לצורך פרסום ושיווק העסק. כמובן שכיום מדובר על פרסום ושיווק יעילים ביותר שבהחלט לא כדאי לוותר עליהם. כאשר בוחרים בצורה נכונה חברת שיווק דיגיטלית לצורך פרסום בשיטה המדוברת, ניתן להגיע לתוצאות טובות מאוד.

מהם היתרונות של שיווק דיגיטלי?

בניגוד לשיווק המסורתי, שיווק דיגיטלי מתמקד בערוצים מגוונים לרבות: מנועי חיפוש, אפליקציות, רשתות חברתיות ועוד. הערוצים וההזדמנויות הגיעו לקהל חדש והן לא נגמרות באינטרנט. בכל שנה מתווספים ערוצים חדשים לרשימת ערוצי השיווק הדיגיטלי. לאור המגוון הרחב של הערוצים המדוברים, ניתן להגיע לקהל יעד מטורגט, כלומר, לקהל יעד רלוונטי בדיוק גבוה ביותר מכפי שמאפשר השיווק המסורתי.

ניתן לומר כי השיווק הדיגיטלי מאפשר להשקיע את המאמצים וכן את הכסף בקהל שרלוונטי למוצר או לשירות שהעסק מספק וזאת באמצעות פילוח של קהל יעד. כלומר, אתם משקיעים את הכסף שלכם ומקבלים על כך תוצאות.

מעבר לכך, שיווק דיגיטלי מאפשר גם לעסקים קטנים להשקיע בפרסום. מדובר על דבר שלא תמיד היה רלוונטי בשיווק מסורתי שכן, הסכומים שנדרשו עבור השיווק באמצעים המסורתיים היו משמעותיים ביותר ולא פעם הייתה אפשרות רק לעסקים גדולים עם תקציבים גדולים לבחור בשיווק המסורתי. שיווק דיגיטלי זול יותר וניתן להתאים אותו מבחינת מחיר גם לעסקים קטנים.

מעבר לכך, בעוד שבשיווק מסורתי לא פעם מאוד קשה להבין מהי ההשפעה של מאמצעי הפרסום, הרי שבשיווק דיגיטלי, ניתן לבדוק השפעה של קידום ממומן בגוגל בעזרת קמפיינים בצורה מדויקת יחסית.

בשיווק דיגיטלי קל יותר להגיע עם אסטרטגיה שיווקית אחת, להתנסות בה ולמדוד את ההצלחות שלה.

פלטפורמות לשיווק דיגיטלי

אם אתם תוהים כיצד בעצם ניתן לבצע שיווק דיגיטלי, הנה כמה דוגמאות טובות:

ראשית כל, ניתן לפרסם מודעות באינטרנט. קידום ממומן בגוגל למעשה מאפשר ליצור קמפיינים של מודעות ממומנות אשר יופיעו בראש תוצאות החיפוש בגוגל, כאשר לקוח ישתמש במילת חיפוש כלשהי שהוגדרה לקמפיין. התשלום יהיה בהתאם לקליק על המודעה, כאשר לא יהיה צורך לשלם על זמן שבו המודעה מופיעה, אלא רק כאשר גולש יקליק עליה. הקלקה על המודעה תוביל לדף נחיתה או לאתר של העסק. מעבר לכך ניתן לפרסם גם פרסומות בפייסבוק, באנרים באתרי תוכן, סרטונים מקודמים ביוטיוב ועוד.

מעבר לכך, אחת הפלטפורמות הטובות כיום לצורך שיווק דיגיטלי היא רשתות חברתיות. כיום כמעט כולם מצויים ברשתות החברתיות ולא משנה אם מדובר על הפייסבוק, אינסטגרם, לינדקאין, טוויטר או טיקטוק. הרשתות החברתיות הפכו להיות ללא ספק חלק משמעותי ביותר בחיים שלנו והם מהווים דרך של עסקים ולקוחות להתקשר אחד עם השני.

שיטה נוספת לפרסום היא קידום אורגני במנועי החיפוש. המטרה של הקידום המדובר היא לגרום לאתר האינטרנט שלכם להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות במנועי החיפוש ובפרט בגוגל, כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש שירות או מוצר שהעסק שלכם מספק. הקידום האורגני דורש זמן ויכולת מקצועית של מקדם להביא את האתר שלכם לתוצאות חיפוש אורגניות ראשונות ועל כן, חשוב ביותר לבחור עבורו באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. המטרה היא בסופו של דבר לגרום לכמה שיותר גולשים שבוחרים באתר שלכם אשר הופיע להם בתוצאות החיפוש לבצע פעולה כלשהי לרבות: ליצור קשר עם העסק, לרכוש מוצר או שירות ועוד.

אין ספק כי שיווק דיגיטלי מהווה כיום דבר חשוב ביותר וניתן למצוא לא מעט פלטפורמות לשיווק המדובר. בכדי להתאים לעסק שלכם בצורה הטובה ביותר שיווק דיגיטלי מוצלח שיניב תוצאות ראויות, יש לבחור חברת שיווק דיגיטלית מקצועית ומנוסה, בעלת המלצות רבות ומוניטין.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
פרשנות: המלחמה ברצועת עזה מגבירה את השסע בין הרשות לחמאס

יוני בן מנחם

הרש"פ וחמאס אינן מסוגלות להגיע לפיוס לאומי למרות המלחמה ושתיהן צפויות לאבד את האפשרות לשלוט ברצועה בתום המלחמה

שיעור בענווה מהאימפריה הרומית

גלית דהן קרליבך

הקשר הסמוי בין חיינו היום לימי גדולתה של האימפריה הרומית ועד לנפילתה

הקתולים חלוקים לגבי קריאתו של האפיפיור לברך זוגות חד-מיניים

יובל גומא

רגע לפני חופשת חג המולד התגלו חילוקי דעות עמוקים בקרב בכירים קתולים, עקב מסמך חדש שפרסם הוותיקן

הרומן הראשון והאחרון של איין ראנד

ד"ר שושנה מילגרם

היא חשבה לכתוב סיפור מדע בדיוני שהתרחש בחלל, אך לבסוף כתבה על זמן ומקום שהכירה באופן העוצמתי והאינטימי ביותר

נקודה למחשבה: כיצד לתת משוב שייזכר?

דינה גורדון, איל לוינטר

תקשורת

המהלך הבא במשחק השחמט העולמי – פברואר 2024

איל לוינטר

פרשנות: מספר תרחישים אפשריים בגזרות שונות: סודן, חיזבאללה, החות'ים בתימן, הבחירות בארה"ב, מחאת החקלאים באירופה וכלכלת מצרים

שתפו: