כניסה
הרשמה לניוזלטר

מוגש מטעם מיטב ד"ש

מיטב ד"ש | 19 בדצמבר 2021 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

קרנות פנסיה – חיסכון וביטוח במוצר אחד

בשנת 2008 הוחל חוק פנסיית חובה שקבע חובת הפרשה לחיסכון פנסיוני הן מצד המעביד והן מצד העובד. בשנת 2017 הורחבה החקיקה כך שכיום ישנה חובת הפרשה פנסיונית גם עבור עובדים עצמאיים. בהתאם לכך, ולצד הגידול באוכלוסיית המדינה ובשוק העבודה בישראל, שוק החיסכון הפנסיוני צומח משנה לשנה.

חיסכון פנסיוני – איך זה עובד

החיסכון הפנסיוני בישראל מבוסס על שלושה מוצרים מרכזיים: קופות גמל, ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה. לכל אחד מן המוצרים מאפיינים ייחודים משלו. קופות הגמל מספק פתרון לחיסכון בלבד, ביטוחי המנהלים מאפשרים חיסכון לצד רכישת רכיבים ביטוחיים לפי שיקול דעתו של החוסך ואילו קרנות הפנסיה משלבות חיסכון לצד חבילת כיסויים ביטוחיים אחידה בין כל הקרנות, ומאפשרות לכל חוסך לבטח את השכר הפנסיוני שלו למקרי מוות ונכות. קרנות הפנסיה מוגדרות גם כמוצר חיסכון פנסיוני ברירת המחדל, כלומר, בהיעדר בחירה אחרת ויזומה מצד העובד, המעביד מחויב לפתוח חיסכון עבור העובד דרך קרנות הפנסיה ולא דרך מוצרים פנסיוניים אחרים.

בכל הקשור לשכירים, ההפרשה הפנסיונית מהווה לכל הפחות 18.5% מהשכר והוא נחלק בין המעסיק לבין העובד, 12.5% ו- 6% בהתאמה. במקרה של חיסכון פנסיוני של עובד עצמאי, הוא מחויב להפריש אחוז משתנה מהכנסתו השנתית עד לתקרה הקבועה בחוק. ההפרשות הפנסיונית מזכות את החוסך בהטבות מס עד לתקרה המזכה. ככלל, את החיסכון הפנסיוני ניתן לפדות בצורה של קצבת פנסיה חודשית החל מגיל הפרישה המינימלי, שנכון להיום עומד על גיל 60.

תמונה: אתר 123RF.com

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מחבל הג'יהאד האסלאמי מודה: אנסתי ישראלית בטבח ה-7 באוקטובר

אורן שלום

תיעוד קשה לצפייה מחדר החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין

נשיא המועדון הטורקי שסילק את שגיב יחזקאל: "נאסר עליו להיכנס לטורקיה"

דורון פסקין

סינאן בוזטפה, נשיא מועדון הכדורגל הטורקי אנטליהספור, הגיב לתקרית שבעקבותיה סולק השחקן הישראלי, והתייחס גם לשחקן הישראלי השני בשורות אנטליהספור, רמזי ספורי: "הוא מוסלמי ממוצא פלסטיני... הוא שמח להיות בקבוצה הזו. אנחנו גם שמחים להיות איתו"

הטירוף החודשי נמשך #3

פולי קורקט

כל הדברים המעניינים שקרו לאחרונה

היום שבו יפלו חומות הצנזורה בסין ואיראן

בן קמינסקי, איל לוינטר

בגראז' בעמק הסיליקון פותחה תוכנה שעוקפת את הצנזורה של המעצמה השנייה בגודלה, ומשמשת מיליוני אנשים גם במצרים ובאיראן

ה-FBI עצר שני סוכנים של המשטר הסיני על אדמת ארה"ב. "ממשלת סין מנסה להרחיב את הרדיפה נגד הפאלון גונג לשאר העולם"

צוות מגזין אפוק

על פי כתב האישום השניים פעלו תחת הוראות ישירות מהמק"ס

שינוי המדיניות האמריקנית כלפי ישראל

יוני בן מנחם

על הפרק מחלוקות נוספות בין שתי המדינות. לפי שעה, ממשל ביידן לא התנה את המשך הסיוע הצבאי לישראל באי כיבוש אזור רפיח | דעה

שתפו: