כניסה
הרשמה לניוזלטר

הקורונה עודנה כאן ולצד התקווה שהביאה עימה השנה החדשה, הביאה זו שחלפה כמה נתונים לא מעודדים במיוחד אודות מספר וסוג תאונות הדרכים שהתרחשו במהלכה. הנה הם לפניכם עם מסקנות כלליות וממוקדות

זאב נחמנזון | 9 בפברואר 2021 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

תחת השפעה: הקורונה ותאונות הדרכים בישראל

מגפת הקורונה השפיעה על חיינו באופן ניכר ועבור רבים, היו השלכותיה אף משמעותיות במיוחד. הנתונים הקשים מנשוא של מספר החולים, הנדבקים, המונשמים והמתים מוצגים לנו מדי ערב במהדורות החדשות וגם אלו הכלכליים, אינם נעלמים מעינינו. האמירות והדעות בעניין מוצקות: חיינו היו טובים בהרבה ללא מגפת הקורונה שכן השלכותיה בשנה החולפת באו לידי ביטוי לא רק במספר הנפגעים מהנגיף – הן בריאותית והן כלכלית, אלא גם בזה של אלו שקיפחו את חייהם בכבישים. אז למרות הירידה שחלה במניין ההרוגים בתאונות הדרכים עקב הסגרים שהוטלו והתנועה הדלה בכבישים, כשיורדים לשורש העניין מבינים כי מלחמה זו רחוקה מלהסתיים.

אז שנה חדשה החלה, הקורונה עדיין כאן וכדי לנסות בכל זאת להימנע ככל הניתן מהתרחשותן של תאונות וכן לצמצם את מספר הנפגעים מהן, יש כמה פעולות שבאפשרותכם לעשות. אם ברשותכם רכב, ודאו תחילה שהוא כשיר לנסיעה ומטופל כהלכה וכי ברשותכם כלל הרישיונות והפוליסות הרלוונטיות ובתוקף. בדקו כי אתם מבינים היטב מה כולל ביטוח מקיף לרכב שיכסה במקרים בהם כבר נקלעתם לתאונה ולאחר שכל אלו מעודכנים אצלכם, אל תתפשרו על נהיגה בטוחה שכן שיפור הגורם האנושי חשוב במיוחד במלחמה בתאונות הדרכים, אם לא החשוב ביותר. עד אז, לפניכם סיכום שנת 2020 בכבישים.

בין ירידה לעלייה

בשנת 2019, לאחר השקעה רבה בתשתיות ובקמפיינים להפחתת כמות ההרוגים בתאונות הדרכים אכן חלה ירידה במספר ההרוגים בכבישים שעמד על 355, בהחלט בשורה טובה לכולנו. על פי נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), בשנת 2021 נהרגו בכבישי ישראל 305 בני אדם, ירידה נוספת של כ-15% לעומת זו שחלה ב- 2019. הנתונים הללו, שהיו מעודדים במיוחד, היו בעיקרם תוצאה של נוכחות מועטה בהרבה בכבישי ישראל – כפועל יוצא של סגרים, הגבלות תנועה, פיטורים ושאר גורמים ומשתנים. על אף הקושי הרב לאמוד ולכמת את התנועה בדרכים, ניתן להעריך כי במהלך שנת 2020 ירדה התנועה בכ-15% ביחס לזו שהייתה בשנים קודמות מה שמעיד בפועל על עליה בכמות ההרוגים ביחס לתנועה הדלה ובפרט לא בכזו שניתן לבטלה.

צילום: Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
יחיא סינוואר ממתין לתגובת הנקם האיראנית

יוני בן מנחם

גורמים מדיניים בישראל מעריכים כי סינוואר מנסה להרוויח זמן בכל דרך. כעת הוא ממתין לתקיפה האיראנית על ישראל בתקווה שהיא תעניק לו זמן נוסף ותדחה את כיבוש רפיח

פרשנות: חיזבאללה צפוי להגיב על חיסול אלעארורי, נסראללה אמור לנאום הערב

יוני בן מנחם

החיסול בלב שכונת א-דאחיה בביירות נתפס בעולם הערבי כהשפלה ישראלית של חסן נסראללה

"אנחנו רואים מאמץ אקטיבי של חמאס למנוע מהאוכלוסייה לרדת דרומה מוואדי עזה. חמאס רוצה את האוכלוסייה כמגן אנושי"

צוות מגזין אפוק

סיכום הצהרת דובר צה"ל

פרופ' מרסל מחלוף

צוות אפוק

ראש הפקולטה לביו-טכנולוגיה והנדסת מזון בטכניון. מתוך אירוע Reason Why של אפוק טיימס בהנחיית גיא זוהר

דיווח: עסקת חילופי השבויים בין ארה"ב לאיראן תצא לדרך בשבוע הבא

דורון פסקין

מה הוסכם ובאילו תנאים?

סין: עשרות אינטלקטואלים מציעים רפורמות פוליטיות

NTDTV

האינטלקטואלים שפרסמו את הצעתם באמצעות בלוג באינטרנט תומכים ברפורמה הדרגתית במסגרת שלטון המפלגה הקומוניסטית הסינית. יש השואלים האם זה אפשרי?

שתפו: