כניסה
הרשמה לניוזלטר

- עדכונים יומיומיים -

הצנזורה ברשת - והמאבק על חופש הביטוי

רקע

מאז ה-6.1, יום ספירת קולות האלקטורים בקונגרס בו גם נפרץ בניין הקפיטול, החלו חברות ה"ביג טק" לצנזר בצורה אגרסיבית קולות ברחבי הרשת. בעמוד זה תוכלו להתעדכן בהתפתחויות האחרונות בנושא – בחסימות ובצנזורה שמבוצעת. נקפיד לעדכן בעיקרי הדברים ובתמונה הרחבה.

עדכון אחרון

עדכון (5.5): הוועדה המפקחת של פייסבוק שדנה בהחלטת הרשת החברתית לנדות את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהרשת, החליטה כי יש היגיון מאחורי ההחלטה, ולכן לא ביטלה אותה. "הפוסטים של טראמפ במהלך המהומות בקפיטול הפרו באופן חמור את הכללים של פייסבוק ועודדו והעניקו לגיטימציה לאלימות", הודיעה הוועדה. עם זאת, הוועדה גם הודיעה כי העונש – להשהות את חשבונו של טראמפ לזמן בלתי מוגבל – הוא עונש מעורפל שאינו מקובל, וכי על פייסבוק להחליט ולהודיע על עונש מוגדר יותר. במילים אחרות, על פייסבוק לקבוע את משך הזמן בו חשבונו של הנשיא לשער יישאר מושהה.

עדכונים לפי סדר כרונולוגי

עדכון (6.1): פייסבוק הודיעה כי היא אוסרת גם על מדינת ג'ורג'יה לקדם מודעות "חברתיות" בארה"ב (מודעות בנושאים חברתיים, פוליטיים או בנושאי בחירות). האיסור הוסר זמנית בג'ורג'יה עקב המירוץ לסנאט שנערך במדינה, וכעת הוחזר לאחר שהסתיים המירוץ. האיסור הכולל של פייסבוק החל ב-4 בנובמבר, לאחר הבחירות.

עדכון (6.1): פייסבוק, טוויטר ויוטיוב מחקו סרטון של הנשיא טראמפ קורא למפגינים לעזוב את הקפיטול: "אתם צריכים לחזור הביתה עכשיו, אנחנו צריכים שיהיה לנו שלום. עלינו לקבל חוק וסדר, עלינו לכבד את האנשים הנהדרים האחראים על החוק והסדר", אמר טראמפ בסרטון. במקביל טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם (שבבעלות פייסבוק) השביתו את חשבונותיו של הנשיא טראמפ. טוויטר עשתה זאת בטענה שהנשיא הפר את כללי הקהילה והמדיניות של טוויטר. הרשת החברתית מחקה את שלושת הציוצים האחרונים שלו לפני שנעלה את חשבונו. באחד מציוציו האחרונים כתב טראמפ: "אלה הדברים והאירועים שקורים כשניצחון קדוש וברוב מוחץ בבחירות נלקח באופן רשע ואכזר מפטריוטים נהדרים שקיבלו יחס גרוע ולא הוגן במשך זמן כה רב. לכו הביתה באהבה ובשלום. זכרו את היום הזה לנצח!".

עדכון (7.1): מארק צוקרברג הודיע כי פייסבוק חוסמת את חשבונות הנשיא טראמפ בפייסבוק ובאינסטגרם ללא הגבלת זמן, ולפחות למשך השבועיים הבאים עד שיסתיים המעבר של הממשל החדש. כמו כן, מייק האן, מנהל הרשתות החברתיות בקמפיין של הנשיא טראמפ צייץ שגם החשבון שלו בפייסבוק נחסם, למרות שהפוסט האחרון שלו היה שמונה ימים קודם לכן ועסק בגור הכלבים החדש שלו. בתגובה למחיקת הסרטון של הנשיא טראמפ בו קרא למפגינים ללכת הביתה, אמר צוקרברג כי הנשיא החליט "להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי לפרגן ולא לגנות את מעשיהם של תומכיו בבניין הקפיטול".

טראמפ פרסם הודעה באמצעות היועץ דן סקבינו: "למרות שאני לגמרי לא מסכים עם תוצאות הבחירות, והעובדות לצדי, בכל זאת יהיה מעבר מסודר ב -20 בינואר. תמיד אמרתי שנמשיך במאבקנו כדי להבטיח שרק הקולות החוקיים נספרים. בעוד שזה מייצג את סוף הקדנציה הראשונה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הנשיאות, זה רק תחילתו של המאבק שלנו להפוך את אמריקה לאדירה שוב".

עדכון (8.1): טוויטר השעתה את חשבונותיהם של מייקל פלין, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ושל סידני פאוול, עורכת דין המקושרת לקמפיין טראמפ. נוסף על כך, פייסבוק מחקה את עמוד התנועה השמרנית "WalkAway" שהכיל 508,000 איש, וחסמה את כל החשבונות הפרטיים שהיו קשורים לניהול הקבוצה הזו. 

ברנדון סטרקה מייסד התנועה אמר: "התחושה שלי כרגע היא שמדובר באינדיקציה מבשרת רעות מאוד לעתיד לבוא תחת נשיאות ביידן והאריס. אנו כשמרנים עומדים להיות מסולקים לחלוטין מהרשתות החברתיות ולקבל יחס של אזרחים סוג ב'".

טוויטר גם השעתה חשבונות מסוימים ששיתפו ציוצים של הנשיא טראמפ שהיא מחקה קודם לכן. בתגובה אמרה עורכת הדין פאוול: "פעולותיהם של טוויטר ושל בנקים שסגרו חשבונות של אנשים שהגיעו לדי.סי הם פשיזם בצורתו הטהורה ביותר. על הנשיא לפעול בקשר להתערבות הזרה בבחירות אלה. זו הפיכה קומוניסטית שהייתה מתוכננת היטב ולאורך זמן ארוך".

עדכון (8.1): גוגל הסירה את אפליקציית הרשת החברתית "Parler" מחנות האפליקציות שלה, בטענה שמפתחי האפליקציה צריכים להתחייב לעמוד במדיניות של חנות "גוגל פליי": "אנו דורשים שאפליקציות יטמיעו אמצעי אכיפה חזקים כנגד תוכן מסוכן", מסרה גוגל. "גוגל מעולם לא נתנה לנו שום אזהרה", מסרה פרלר. "ההצדקה להסרה הייתה צילומי מסך ששותפו בטוויטר של תוכן שנאסר על ידי Parler בגין הפרת תנאי השירות שלנו. זו לא מתקפה על פרלר. זוהי התקפה על חירויותינו האזרחיות הבסיסיות וזכותנו לחופש הביטוי".

בניגוד לגוגל, אפל נתנה לפרלר 24 שעות להגיש לה תוכנית אכיפה מפורטת נגד תוכן באפליקציה, בטענה כי אנשים השתמשו בפרלר כדי לתאם את הפריצה לבניין הקפיטול.

עדכון (8.1): טוויטר השעתה לצמיתות את חשבונו של הנשיא טראמפ וכן את חשבון הקמפיין של טראמפ. טוויטר מסרה שעשתה זאת עקב שני ציוצים של הנשיא, שהיוו "הפרה של המדיניות נגד האדרת אלימות" (in violation of the Glorification of Violence Policy)".

עדכון (9.1): הסנאטור לינדזי גרהם הודיע: "אני נחוש יותר מתמיד להוריד את הגנת תיקון 230 מהביג טק (טוויטר) המאפשר להן להיות חסינות מפני תביעות", והוסיף "טוויטר אולי תמחק אותי בגלל זה אבל אני מקבל ברצון את הגורל הזה: ההחלטה שלך (טוויטר) למחוק לצמיתות את הנשיא טראמפ היא טעות חמורה. […] האייתוללה יכול לצייץ, אבל טראמפ לא יכול. אומר הרבה על האנשים שמנהלים את טוויטר".

עדכון (10.1): אמזון הודיעה לפרלר כי היא תסגור את שרתי פרלר בחצות. הנימוק להחלטה הוא גישתה הרופפת לכאורה של פרלר כלפי תוכן אלים שפורסם על ידי משתמשיה. מייסד ומנכ"ל פרלר, ג'ון מאץ, אמר כי גוגל, פייסבוק ואמזון נוקטות בסטנדרט כפול: "פייסבוק הייתה הכלי מספר אחת לתיאום מפגשים לאירוע ההוא (בקפיטול). וטוויטר אפשרו את הטרנד של 'תלו את מייק פנס' באותו יום שפרלר הוסרה מגוגל… הסטנדרט הכפול ברור", אמר.  

עדכון (10.1): הרשת החברתית Gab דיווחה על עלייה של עשרות מיליוני כניסות חדשות לרשת ב-24 השעות האחרונות ולמעלה מחצי מיליון משתמשים חדשים.

לאחר שהרשת החברתית Parlel הוסרה מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל, אמזון איימה להסיר אותה משירותי הענן שלה עליהם Parler יושבת. Gab מסרה שאפל וגוגל הסירו אותה כבר שנים קודם לכן מחנויות האפליקציות, וכי Gab לא משתמשת בשירותי ענן חיצוניים כמו אמזון. "בארבע השנים האחרונות סולקנו מכמה וכמה ספקי ענן ונאמר לנו שאם אנחנו לא אוהבים את זה אנחנו יכולים 'לבנות אחד משלנו'. אז זה בדיוק מה שעשינו", כתב המנכ"ל אנדרו טורבה.

עדכון (10.1): שר הפיתוח העירוני בממשל טראמפ, בן קרסון, רשם "אתם רוצים לאסור את realDonaldTrump@, בסדר, אתם חברה פרטית, אבל כשטוויטר מוחקת את חשבון הנשיא ואת כל ההיסטוריה שלו זה שגוי. כשפייסבוק ואינסטרגרם מסירים את כל התמונות מהמהומות בקפיטול זה לקבוע תקדים מסוכן. אנחנו לא בסין". בנוסף, קייל בראון, סגן דובר משרד החוץ, תיעד ב-1 בינואר פוסט בטוויטר של המנהיג החדש של משמרות המהפכה האסלאמית באיראן, שאיים על גורמים אמריקניים. חשבונו של הפקיד האיראני עדיין פעיל בטוויטר.

עדכון (10.1): מספר אנשי תקשורת אמריקאים ידועים עזבו את טוויטר לאחר שחשבונו של הנשיא טראמפ הושהה, בהם ראש לימבו, לואו דובס ומארק לוין. ארגון השמאל "האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות" (ACLU) מסר בעקבות השעיית חשבונו של טראמפ: "אנחנו מבינים את הרצון להשעות אותו לצמיתות עכשיו, אבל זה צריך להדאיג את כולם כאשר חברות כמו פייסבוק וטוויטר מפעילות את הכוח הבלתי מבוקר להסיר אנשים מפלטפורמות שהפכו חיוניות לתקשורת של מיליארדים – במיוחד כאשר המציאות הפוליטית מקלה על ההחלטות האלה".

עדכון (11.1): ג'ורג' כריסטנסן, חבר פרלמנט בקווינסלנד אוסטרליה, יצר עצומה מקוונת בתגובה למחיקת החשבון של הנשיא טראמפ בטוויטר. "אנו מבקשים בדחיפות, כי אתה (שר התקשורת פול פלטשר) תחוקק חוק שיבטיח שטוויטר, פייסבוק, יוטיוב ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות לא יוכלו יותר לאסור, לצנזר, להשעות, 'לבדוק עובדות' או לאסור על משתמשים לפרסם תוכן אשר חוקי באוסטרליה", נכתב בעתירה.

עדכון (11.1): אלכסיי נבלני, שבאוגוסט האחרון אושפז יותר מחודש בבית חולים לאחר ששרד ניסיון הרעלה על ידי סוכנים רוסים, צייץ: "אל תגידו לי שהוא [החשבון של טראמפ] הוסר בגלל הפרת הכללים של טוויטר. אני מקבל כאן [בטוויטר] איומי מוות כל יום במשך שנים רבות, וטוויטר לא השעתה אף אחד מהם (לא שאני מבקש זאת)".

עדכון (11.1): חברת התשלומים המקוונים Stripe וחברת המסחר האלקטרוני Shopify חסמו כל פעילות הקשורה לנשיא טראמפ – כולל כספים המועברים לקמפיין טראמפ וחנויות מקוונות של ארגון טראמפ ושל קמפיין טראמפ. עד כה במצטבר 13 חברות ושירותים שונים יזמו מהלכים כנגד טראמפ ותומכיו: טוויטר הסירה לצמיתות את חשבון הנשיא טראמפ יחד עם אחד חשבונות הקמפיין שלו; פייסבוק חסמה את חשבון הנשיא; Snapchat ו-Twitch השביתו את חשבונות הנשיא; אינסטגרם חסמה את טראמפ; יוטיוב נוקטת בצעדים מוגברים נגד טראמפ; Pinterest ו-TikTok מגבילות תיוגים הקשורים לטראמפ; Discord ו-Reddit חסמו את תומכי טראמפ; התאחדות שחקני הגולף המקצועיים (PGA) ביטלה הסכם שנחתם לגבי אליפות ה-PGA ב-2022 שצריכה הייתה להתקיים במגרש הגולף של טראמפ בניו ג'רזי.

עדכון (11.1): טוויטר הסירה יותר מ-70,000 חשבונות ששיתפו תכנים הקשורים לתיאוריית QAnon. ופייסבוק החלה למחוק תכנים הכוללים את הסיסמה “Stop the Steal”. מניית טוויטר סיימה את המסחר בירידה של 6.4 אחוזים ומניית פייסבוק צנחה ב-4 אחוזים. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, גינו את מחיקת חשבונו של טראמפ.

עדכון (12.1): יוטיוב הסירה סרטונים חדשים שהועלו לערוץ של טראמפ, השעתה את החשבון לשבוע ימים לפחות, והשביתה את האפשרות לרשום ולראות תגובות בשאר הסרטונים בערוץ של טראמפ בטענה שהערוץ הפר את המדיניות של יוטיוב לגבי "הסתה לאלימות". באותו היום הסירה יוטיוב מערוץ הבית הלבן נאום שנשא טראמפ בטקסס (באותו יום). "תרמית ההדחה היא המשך לציד המכשפות הגדול והמרושע ביותר בתולדות ארצנו, והיא גורמת לכעס עצום ולפילוג וכאב אדיר – הרבה יותר ממה שרוב האנשים יוכלו להבין, וזה מסוכן מאוד לארה"ב. במיוחד בזמן הרגיש הזה", אמר טראמפ בנאום, "זה הזמן לרפא את האומה שלנו, וזה הזמן לשלום ולרוגע, ולכבוד לאנשים הנהדרים האוכפים את החוק".

בתוך כך הצביע בית הנבחרים האמריקני ביום שלישי לאשר החלטה הקוראת לסגן הנשיא מייק פנס להפעיל את התיקון ה-25 להסרת טראמפ מתפקידו. בהחלטה מואשם טראמפ ברטוריקה שגרמה לפריצה לקפיטול. נכון למועד כתיבת שורות אלה עדיין לא ברור מי הסית לפריצה בניין הקפיטול. באחד הסרטונים מהאירוע נראה פעיל שמאל מעודד ומשכנע את משטרת הקפיטול לעזוב את המקום ולתת למפגינים לעבור.

עדכון (12.1): אילון מאסק, מנכ״ל טסלה ו-SpaceX, צייץ: "הרבה אנשים הולכים להיות מאוד לא מרוצים מחברות הטק של החוף המערבי כבוררות דה-פקטו של חופש הביטוי".

ביום שקדם למחיקת חשבונו של טראמפ בטוויטר, צייצה מישל אובמה: "זה הזמן שחברות עמק הסיליקון ימנעו את ההתנהגות המפלצתית הזו – ויתקדמו עוד צעד קדימה על ידי כך שימחקו לצמיתות את האיש הזה [טראמפ] מהפלטפורמות שלהן ויטמיעו מדיניות שתמנע את השימוש בטכנולוגיה שלהם על ידי מנהיגי המדינה כדי לתדלק התקוממות".

עדכון (13.1): ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי הודיע על קידום חוקים שיגנו על חופש הביטוי באינטרנט ובפרט יפקחו על הפעילות של פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכד'. מורבייצקי גינה את ענקיות הטכנולוגיה על רמיסת חופש הביטוי וציין שהפולנים כבר חוו צנזורה מדינית בזמן המשטר הקומוניסטי וזו הסיבה שהם כל כך מודאגים מכל ניסיון לשלילת חופש הביטוי. כמו כן משרד המשפטים הפולני עובד מאז דצמבר להעביר חוקים שימנעו מהמדיות החברתיות למחוק פוסטים או לחסום חשבונות על פי שיקול דעתם אם התוכן שפורסם אינו מפר את החוק הפולני, אמר סגן שר המשפטים סבסטיאן קאלטה. החוקים יאפשרו בקלות להגיש תביעה דיגיטלית נגד רשת חברתית בגין הסרת תוכן או חסימת חשבון.

עדכון (15.1): הודלף סרטון מדיון פנימי שהתקיים במערכת טוויטר בחודש אוגוסט 2020. בסרטון אומר מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי כי הם הולכים לשים פוקוס על חשבון אחד כרגע [realDonaldTrump@] "אך זה הולך להיות הרבה יותר מחשבון אחד", "ויימשך גם אחרי יום ההשבעה". באותו הסרטון דורסי גם רומז שהם ינקטו צעדים "גדולים יותר" ומתייחס גם לטיהור כל החשבונות שמשתפים תכני QAnon.

עדכון (15.1): דובר מטעם טוויטר מסר לרשת פוקס ניוז כי ציוצי המשטר הקומוניסטי בסין המכחישים את קיומם של מחנות עבודה בכפייה בפרובינציית שין-ג'יאנג, ומאשימים את ארה"ב כי היא ממציאה שקרים על הפרות זכויות האדם המתועדות שם, אינן מפרות את כללי טוויטר. זאת למרות תחקיר שפרסמה סוכנות הידיעות AP המראה כי יותר ממיליון איש נכלאו שם, וכי מבוצעים באזור תוכניות חינוך בכפייה, מעקבים דיגיטליים פולשניים ביותר, דיכוי דתי, עיקור כפוי של מאות אלפי נשים ועבודות בכפייה. המשטר הסיני דחה את ההאשמות וטען כי המחנות הם מרכזי הכשרה מקצועית והתוכניות הנלוות נועדו לרסן את הקיצוניות הדתית ולמנוע טרור, ואף הוסיף סרטון תעמולה המציג עובדים מחויכים המספרים כיצד "הרבה מהרגלי החיים שלנו שונו ושופרו".

עדכון (17.1): אתר הרשת החברתית פרלר חזר לחיים לאחר ששבוע קודם לכן החליטה אמזון לסגור את השרתים עליהם פועלת האפליקציה (אמזון השכירה את השרתים לפרלר). בנוסף גוגל ואפל הסירו את אפליקציית פרלר מחנויות האפליקציה שלהן. ג'ון מייץ, מנכ"ל פרלר, הזכיר למשתמשים: "אנו מאמינים שפרטיות היא היא ערך עליון וחופש הביטוי הוא הכרח, במיוחד ברשתות החברתיות. מטרתנו תמיד הייתה לספק במה ציבורית שאינה מפלגתית בה אנשים יכולים ליהנות ולממש את זכויותיהם".

עדכון (18.1): העיתונאי החוקר ג'יימס אוק'יף מפרויקט וריטאס, חשף סרטון מה-8.1 בו נראית ויג'יה גאדה (Vijaya Gadde) בכירה בטוויטר האחראית על תחום המשפט והמדיניות מודיעה: "החלטנו להסלים את האכיפה שלנו" ולצנזר ולחסום תכנים בנושא "התערבות בבחירות, הונאת בחירות, גניבת הבחירות, סוג כזה של דברים", ובנוסף תכנים הקשורים לתיאוריית QAnon ותיאוריות קונספירציה. גאדה ציינה כי "זו הגישה הגלובלית שלנו".

שלושה ימים לאחר דבריה של גאדה טוויטר מחקה למעלה מ-70 אלף חשבונות שלטענתה שיתפו תכנים הקשורים ל-QAnon.

עדכון (19.1): בתביעה שהגישה הרשת החברתית Parler נגד חברת השרתים של אמזון (AWS) נכתב כי אמזון השאירה במכוון גישה להאקרים כדי שיפרצו בקלות למרכז גיבוי הנתונים של פרלר שהיה מאוחסן על שרתי אמזון (הגישה נקראת Route 53 בתביעה). וכמו לזרוק בשר לאריות, ההתקפה מההאקרים לא איחרה לבוא והייתה פי 250 גדולה יותר ונמשכה פי 24 יותר זמן מהתקפות רגילות שהיו על פרלר לפני כן, נטען בתביעה. לאחר המתקפה והנזק שנגרם ציינה פרלר שאמזון סגרה את הפרצה. 

עדכון (21.1): יוטיוב חסמה עמודים של אפוק טיימס בניו יורק מהאפשרות לפרסם (לקדם עצמם) ברשת שלה.

עדכון (22.1): יוטיוב מחקה אלפי "דיס-לייקים" מסרטונים המופיעים בחשבון הרשמי של הנשיא ג'ו ביידן (The White House), ומסרה בתגובה כי המהלך הוא חלק ממאמציה הרגילים להסיר פעילות שהיא מחשיבה לא אותנטית. הסיפור נחשף כשגולשים הבחינו שאלפי דיס-לייקים נעלמו מסרטונים בחשבון, והתחילו לפרסם צילומי מסך "לפני" ו"אחרי". על פי צילומי המסך, לפחות 16 אלף דיס-לייקים הוסרו משלושה סרטונים לפחות, מאז נכנס ביידן לבית הלבן. כאשר "אפוק טיימס" בארה"ב פנו ליוטיוב עם צילומי המסך, מסרה החברה כי היא מנטרת את הפעילות בחשבון כדי לגלות ולהסיר פעילות שהיא מחשיבה "ספאם". ב-2019 צייצה יוטיוב כי היא "מסירה בקביעות כל ספאם-לייק או דיס-לייק מסרטונים. זה עשוי לקחת עד 48 שעות כדי שהנתונים יתעדכנו". לא ברור כיצד יוטיוב מבחינה בין דיס-לייקים אותנטיים וכאלה שאינם אותנטיים. החברה לא הגיבה לשאלה נוספת שנשלחה לה בנושא.

עדכון (22.1): בחור שהיה קורבן של סחר מין בילדים הגיש תביעה נגד טוויטר בטענה שהרשת החברתית קיבלה והפיצה ביודעין חומרים המתעדים את ההתעללות בו, גם אחרי שביקש מהרשת להסיר אותם. הקורבן והוריו יצרו קשר עם טוויטר מספר רב של פעמים לגבי התוכן המופץ בפלטפורמה שלה, אך טוויטר לא השעתה את החשבונות שהפיצו את החומרים עד שהתערב סוכן של המחלקה לביטחון פנים (DHS). "עם למעלה מ-330 מיליון משתמשים, טוויטר היא אחת מחברות המדיה החברתית הגדולות בעולם. היא גם אחת המפיצות החזקות ביותר של חומרים המתארים התעללות מינית וניצולם של ילדים", נטען בתביעה.

עדכון (23.1): העיתונאי אנדי יו המתמחה בסיקור של אנטיפה, טען בראיון לאפוק טיימס ארה"ב כי טוויטר לא עשתה דבר כדי למנוע מפעילי אנטיפה לארגן ולקדם במשך שבועות התפרעויות בפורטלנד וסיאטל דרך הפלטפורמה שלה. ב-20.1 ניפצו פעילי אנטיפה את חלונות משרדי המפלגה הדמוקרטית, ובסיאטל השחיתו רכוש רב.

עדכון (24.1): מאז אוגוסט 2020 פייסבוק מחקה יותר מ-78,000 חשבונות מפייסבוק ואינסטגרם שלטענתה פרסמו תכנים של QAnon ותכנים הקשורים ל"תנועות צבאיות חברתיות". בשבוע שעבר מחקה טוויטר מספר חשבונות הקשורים לאנטיפה, שלקחו חלק בהתפרעויות שארגנו חברי אנטיפה ביום ההשבעה.

עדכון (26.1): טוויטר מחקה את חשבונו של איש העסקים מייק לינדל בטענה שהפר את הכללים. זאת בעקבות הפרשנויות הפוליטיות שפרסם לינלד, שלעתים הטילו ספק בתוצאות הבחירות.

עדכון (27.1): יוטיוב הודיעה השבוע כי ערוצו של טראמפ יישאר חסום. כמו כן גוגל מסרה כי עורך הדין של טראמפ וראש העיר לשעבר של ניו יורק, רודי ג'וליאני, הושעה מתוכנית השותפים של יוטיוב, כלומר ג'וליאני לא יוכל לקבל כסף מהפרסומות המופיעות בסרטונים שלו.

עדכון (27.1): קשרי פייסבוק-ביידן: רוי אוסטין, ותיק בממשל אובמה וחבר בצוות המעבר של הנשיא ג'ו ביידן, מונה לסגן נשיא "זכויות האזרח" בפייסבוק ולסגן היועץ המשפטי; ג׳פרי זינץ, בכיר בצוות הקורונה של ביידן, כיהן בדירקטוריון פייסבוק בין השנים 2020-2018; ג'סיקה הרץ, לשעבר היועצת המשפטית הכללית של פייסבוק, שימשה בתור היועצת המשפטית בצוות המעבר של ביידן-האריס. כעת היא מכהנת בתפקיד מזכירת צוות הבית הלבן; אוסטין לין, מנהל פרויקט לשעבר בפייסבוק, שימש באחד מצוותי הביקורת של ביידן לפני שקודם לתפקיד סגן מנהל טכנולוגיה בבית הלבן; וארסקין בולס, לשעבר חבר דירקטוריון בפייסבוק, ייעץ לצוות המעבר של ביידן.

עדכון (28.1): מארק צוקרברג הודיע כי פייסבוק שוקלת לצמצם את כמות התוכן הפוליטי בניוז פיד ועם הזמן להפסיק להמליץ על קבוצות אזרחיות ופוליטיות, מדיניות שתהיה גלובלית. תחקיר סמוי שבוצע בחודש יוני האחרון על ידי Project Veritas חשף כי אלגוריתם הסורק את התכנים בפלטפורמה ומסמן תוכן שהוא מזהה כ”הטרדה אזרחית”, מחזיר ב-75% מהמקרים תוכן של רפובליקנים (פוליטיקאים, עיתונאים ודפים שתמכו בטראמפ או ברעיונות קונסרבטיביים), על פי שיחה שנערכה עם עובד לשעבר בחברה שהיה אחראי על בדיקת התכנים שמגיעים אחרי סימון. בעיה נוספת היא שחלק לא מבוטל מהעובדים האחראים על בדיקת התכנים המסומנים הם בעלי נטייה פוליטית מובהקת שמאלה, כפי שהם תועדו אומרים במצלמה נסתרת שצילמה אותם, דבר שיכול להשפיע על שיקול דעתם.

עדכון (28.1): יוטיוב הסירה סרטון מהערוץ של הסנאטור הרפובליקני רון ג'ונסון. הסרטון צולם בשימוע שהתקיים בוועדה לביטחון לאומי ולענייני ממשל בסנאט, בו רופאים העידו על טיפולים מקדימים נגד נגיף הקורונה. 

בשימוע רופאים ציינו את התרופה איברמקטין כיעילה נגד COVID-19, תרופה המשמשת בדרך כלל לטיפול בגרדת ובזיהומים טפיליים. "בשלושה-ארבעה החודשים האחרונים, מחקרים חדשים מספקים נתונים חותכים על היעילות העמוקה של התרופה האנטי-טפילית, האנטי-ויראלית, החומר האנטי-דלקתי הנקרא איברמקטין בכל שלבי המחלה", אמר בשימוע הרופא פייר קורי, נשיא FLCCC Alliance החבר במרכז הרפואי אורורה של סנט לוק. בתגובה להסרת הסרטון מסר ג'ונסון כי "הצנזורה ברשתות החברתיות רק התגברה לרמה חדשה. יוטיוב הסירה שני סרטונים של רופאים המעידים בשבועה בשימוע שלי בסנאט האמריקני על טיפול מוקדם ב-COVID. זו מכה נוספת לחופש הביטוי. מאוד עצוב ומפחיד". 

מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווצ'יסקי, כתבה במכתב שפורסם ב-26 בינואר כי יוטיוב הסירה 500,000 סרטונים בגין הפרת הכללים בנושא COVID-19 מאז פברואר 2020. בהם סרטונים שהכילו מידע רפואי מטעה הנוגד את המידע הרפואי של הרשויות המקומיות או של ארגון הבריאות העולמי (WHO) אודות COVID-19.

עדכון (1.2): סטיבן קראודר, פרשן פוליטי ומגיש לשעבר ברשת פוקס ניוז, מסר כי הוא מתכוון לתבוע את פייסבוק בטענה לתחרות בלתי הוגנת, הונאה ופרסום כוזב. "פייסבוק פיתתה את הצרכנים והיוצרים להוציא כסף ולספק נתונים וצפיות, תוך הבטחה שלא תערב את ההטיות הפוליטיות, הגזעיות או הדתיות שלה כאשר היא אוכפת את המדיניות שלה, אך היא עשתה זאת במפורש ובסתר, ומכאן, התביעה", נכתב באתר של קראדור. כדוגמה הביא קראודר את שידור ערב הבחירות של ה-3 בנובמבר שהעביר דרך פייסבוק אך נקטע באמצע על ידי הרשת החברתית. קראודר טוען כי פייסבוק לא סיפקה אף סיבה לקטיעת וחסימת השידור. בנוסף, המגישה השמרנית הפופולארית קנדנס אוונס הגישה תביעה נגד "בודקי עובדות" של פייסבוק, בהם USA Today ו-Lead Stories. 

עדכון (1.2): פרויקט וריטאס של העיתונאי החוקר ג'יימס אוק'יף פרסם סרטונים שהודלפו מפגישות פנימיות בפייסבוק. באחד מהם אפשר לראות את מארק צוקרברג, מנכ״ל פייסבוק, משבח את הצווים עליהם חתם ג׳ו ביידן ביומו הראשון כנשיא ארה״ב. "ביומו הראשון, הנשיא ביידן כבר הוציא מספר צווים בתחומים שאכפת לנו מהם מאוד כחברה כבר הרבה זמן. תחומים כמו הגירה, שמירה על DACA, סיום מגבלות על הגעה ממדינות מוסלמיות, כמו גם צווים נשיאותיים אחרים בנושא אקלים וקידום הגינות וצדק גזעי. אני חושב שכולם היו צעדים חשובים וחיוביים", אמר צוקרברג בסרטון, והוסיף כי הוא ממתין לרגע בו יוכל לשתף פעולה עם הממשל החדש.


עדכון (1.2): קבוצה של כמיליון סוחרי מניות עצמאיים החברים בפורום “r/wallstreetbets” ב-Reddit החליטו לרכוש את מניות חברת משחקי הוידאו GameStop לאחר שגילו כי קרנות גידור הימרו (מכרו בחסר) שהמנייה של החברה תיפול. הסוחרים רכשו את המניות דרך אפליקציית המסחר Robinhood. כשנודעה הפרשה חסמה Robinhood למשך יומיים את האפשרות לרכוש דרך האפליקציה מניות של GameStop ומניות אחרות פופולריות בקרב החברים בפורום. בתגובה הסוחרים המשתמשים באפליקציה דירגו את Robinhood עם כוכב אחד ועודדו את חבריהם לעשות כך גם. מה שהוביל לירידת דירוג האפליקציה לכוכב אחד בלבד. עקב כך מחקה גוגל יותר מ-100,000 ביקורות שליליות על האפליקציה והחזירה את הדירוג הקודם. גוגל מסרה כי מדיניותה אוסרת על מניפולציה של דירוגי אפליקציות. מ-Robinhood נמסר כי החלטת החברה לחסום את המסחר במניות התבססה על "ניהול סיכונים", ולא נעשתה ממניעים זרים ולחץ מוולסטריט וקרנות הגידור, כפי שטוענים הסוחרים העצמאים. בינתיים, פלטפורמת המדיה החברתית דיסקורד סגרה פורום הקשור ל-wallstreetbets בטענה שהועלו בו "דברי שנאה" ופייסבוק סגרה את קבוצת wallstreetbets בטענה ל"ניצול מיני". 

עדכון (1.2): המכון לחקר פשע וביטחון (CSRI), יחידה בינתחומית באוניברסיטת קרדיף, שמטרתו לסייע ב"התמודדות עם בעיות פשע וביטחון מקומיות, לאומיות ועולמיות", פרסם דו"ח ב-27 בינואר (חלק א׳, חלק ב׳), המתאר רשת מבצעית המקושרת לסין, שפעלה בטוויטר במטרה להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב ולגרום לפילוג בין המצביעים. המכון מצא כי הרשת הפיצה תעמולה אנטי-אמריקאית, הציגה את העמדה האנטי-קומוניסטית בהונג קונג באור שלילי, והגבירה את הקריאות לאלימות לפני ואחרי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר. בעוד שחלק מההודעות בטוויטר שהרשת דחפה הדהדו את "הנושאים שהשתמשו בהם קהילות ימניות אמריקאיות ׳פטריוטיות׳ בהודעות שלהם", מציין הדוח, "הרוב המכריע של הציוצים המתייחסים לנשיא [דונלד] טראמפ היו שליליים בעמדתם". צוות ה-CSRI חשף למעלה מ-400 חשבונות שעסקו בפעילויות חשודות בנושא. החשבונות נסגרו על ידי טוויטר לאחר שסומנו על ידי החוקרים ודווחו למערכת של טוויטר.

גם ראש המודיעין הלאומי של ארה״ב (DNI) לשעבר, ג'ון רטקליף, העריך כי סין התערבה בבחירות 2020 בארצות הברית, במכתב ששלח לקונגרס.

עדכון (1.2): "בית המשפט העליון" החדש של פייסבוק – מועצת פיקוח הנהנית ממימון עצמאי שפייסבוק לא יכולה לפטר את חבריה, פסקה נגד פייסבוק בארבע מתוך חמש פעמים. פייסבוק התחייבה לציית לפסיקות המועצה אלא אם הן מנוגדות לחוק.

לדוגמה: במקרה של החלטה 2020-002-FB-UA, המועצה ביטלה את החלטת פייסבוק להסיר פוסט מאוקטובר 2020 שפרסם משתמש ממיאנמר שכתב כי "למוסלמים יש משהו לא בסדר בצורת החשיבה שלהם״, וטען כי ״המוסלמים צריכים להיות מודאגים יותר לגבי רצח העם של האויגורים בסין ופחות להתמקד בסוגיות רגישות כמו קריקטורות צרפתיות הלועגות לנביא מוחמד". הפוסט הציג שני תצלומים ויראלים של פעוט סורי ממוצא כורדי שטבע בניסיון להגיע לאירופה בשנת 2015. פייסבוק הסירה את הפוסט בטענה לדברי שנאה אנטי-מוסלמים, אך המועצה אישרה את הפוסט וקבעה כי יש לראותו כ"פרשנות לחוסר העקביות לכאורה בין תגובות המוסלמים לאירועים בצרפת ובסין". המועצה החליטה שלמרות שההודעה יכולה להיחשב כפוגענית, "היא לא הגיעה לרמה של דברי שנאה".

במקרה אחר, החלטה 2020-005-FB-UA, פסקה המועצה להחזיר פוסט של משתמש שעשה הקבלה בין נשיאות טראמפ לציטוט שיוחס באופן שגוי לג'וזף גבלס, שר התעמולה של גרמניה הנאצית. המועצה טענה כי הוא "לא תמך באידיאולוגיה של המפלגה הנאצית או במעשי השנאה והאלימות של המשטר".

עדכון (2.2): אושיית הרשת השמרנית אמנדה אנסינג קראה לעוקביה להחרים את חברת מוצרי היופי ספורה, זאת לאחר שהחברה הפסיקה את ההסכם שהיה לה עם אנסינג, בעקבות ציוץ של אנסינג מה-6.1: "אין מספיק פופקורן בעולם עבור מה שעומד לקרות". בציוץ נוסף באותו יום הסבירה אנסינג כי התכוונה ל"כמות השחיתות שעומדת להתגלות בממשלתנו". מספורה נמסר שהחברה "שומרת לעצמה את הזכות לסיים כל שותפות שאינה עומדת בתקני המותג שלנו".

עדכון (2.2): טוויטר הסירה את החשבון הרשמי של חברת My Pillow לאחר שמנכ״ל החברה מייק לינדל השתמש בחשבון החברה לצייץ "[ג'ק דורסי] אני יודע שאתה קשור להונאת הבחירות! אתה כל כך מפחד שיגלו אותך! כל כך הרבה מצפים שתובא לדין!" ובכך עקף את השעייתו מטוויטר. טוויטר מסרה כי מחקה את חשבון החברה בגלל הפרת מדיניותה נגד "איסור על התחמקות". מייק לינדל, ידידו ותומכו הגלוי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הושעה מטוויטר לפני כשבוע בגלל טענותיו החוזרות ונשנות כי הבחירות לנשיאות היו מזויפות.

עדכון (2.2): מושל פלורידה רון דה-סנטיס הציע לחוקק חוק חדש לפיו חברות טכנולוגיה שיחסמו או יתעדפו מועמדים בפלטפורמות שלהם במהלך הבחירות, יעמדו בפני קנס יומי של 100,000 דולר. דה-סנטיס ציין כי לאורך השנים הפלטפורמות האלו (פייסבוק, טוויטר, גוגל, אפל ואמזון) השתנו מניטרליות ל"אוכפות נרטיבים מועדפים. כתוצאה מכך, פלטפורמות אלו מילאו תפקיד מכריע יותר ויותר בבחירות והשפיעו לרעה על אמריקאים המתנגדים לאורתודוקסיות המועדפת על קרטל הביג טק".

עדכון (4.2): הניו יורק טיימס קידם טענות של מומחים, הטוענים כי ביידן צריך למנות "צאר מציאות" שיטפל בדיסאינפורמציה המופצת בציבור, דבר שהזכיר לחלק מהמבקרים את "מיניסטריון האמת" של אורוול. תפקיד הצאר, על פי הכתב קווין רוז, יהיה להקים "כוח משימה ריכוזי שיוכל לתאם תגובה אסטרטגית יחידה" לנושאים הקשורים בקורונה, בבחירות וב"תיאוריות קונספירציה". "כוח המשימה הזה יכול גם להיפגש באופן קבוע עם פלטפורמות טכנולוגיות, ולדחוף לשינויים מבניים שיכולים לסייע לחברות האלה להתמודד עם בעיות הקיצוניות שלהן ובעיות הדיסאינפורמציה… זה יכול להיות חוד החנית של תגובת הממשלה הפדרלית למשבר המציאות", נכתב.

עדכון (5.2): פייסבוק מחקה מהפלטפורמה שלה את הקבוצה של "ליגת ההגנה לאזרחים בווירג'יניה" (VCDL), קבוצה התומכת בתיקון השני לחוקת ארה״ב המגן על הזכות של תושבי ארה״ב לשאת נשק. הקבוצה בעיקר יידעה בעלי נשק בהצעות חקיקה וסיפורים חדשים הנוגעים לזכויות נשק בווירג'יניה. הקבוצה גם ארגנה עצרות שלוות באסיפה הכללית של המדינה במשך 18 שנה. ״מעולם לא היה לנו אירוע אלים ואף לא מעצר אחד בכל ההיסטוריה שלנו״, אמר פיליפ ואן קלייב, נשיא הקבוצה, במייל ששלח לאפוק טיימס ארה"ב. המחיקה מצד פייסבוק נעשתה ללא התראה מראש או אזהרה כלשהי וגם לא סיפקה סיבה לפעולתה. דוברת פייסבוק, קריסטן מורה, סירבה לפרט על ההחלטה.

עדכון (6.2): מחוקקים דמוקרטים הגישו הצעת חוק בשם Safe Tech שמטרתה לשנות את "תיקון 230", המקנה לחברות הטכנולוגיה הגדולות הגנה מתביעות. על פי תיקון 230 שנחקק ב-1996, החברות אינן אחראיות על התוכן בפלטפורמות שלהן ולכן אינן יכולות לעמוד לדין אם ייתבעו בגין פרסום תכנים פוגעניים אצלן. המחוקקים הדמוקרטים מעוניינים לשנות זאת, ובנוסף לדרוש מחברות הטכנולוגיה לאכוף בצורה חמורה יותר את התוכן המתפרסם בפלטפורמות שלהן. 

עדכון (7.2): טוויטר הסירה את החשבון של שדרן הרדיו השמרני וויין אלין רוט. מטוויטר לא נמסרה הסיבה וגם רוט טוען כי הוא לא בטוח למה הושעה.

עדכון (7.2): טוייטר הסירה את חשבון אתר החדשות הימני "The Gateway Pundit" בטענה להפרות חוזרות ונשנות של מדיניותה. לטענת מייסד האתר ג'ים הופט, טוויטר הסירה את החשבון בעקבות ציוץ לפיו בקרוב יפרסם האתר סרטונים נוספים ממרכז הצבעות בדטרויט בליל הבחירות לנשיאות. כיומיים קודם לכן פרסם האתר סרטון בו רואים רכב מסחרי פורק קופסאות עם פתקי הצבעה "לא חוקיים" בליל ה-3 בנובמבר, שמונה שעות אחרי סיום הדד-ליין המותר.

עדכון (7.2): יוטיוב ו-Vimeo הסירו סרט באורך שעתיים הנקרא "עובדות מוחלטות" שהעלה מייק לינדל. יוטיוב ו-וימאו מסרו כי הסירו את הסרט מכיוון שהוא מכיל "טענות בנוגע להונאה, טעויות ותקלות ששינו את תוצאות בחירות 2020 בארה״ב". בתוך כך תייגה פייסבוק את הפוסטים שבהם לינדל פרסם את הסרט כ"מידע שגוי חלקית".

עדכון (9.2): פייסבוק הודיעה כי תוריד כל פוסט שמכיל טענות הקשורות בחיסוני הקורונה וחיסונים באופן כללי, שיימצא מוטעה על פי ארגוני בריאות או "בודקי העובדות" של פייסבוק. טוויטר הודיעה בדצמבר 2020 שתסמן ותוריד ציוצים הקשורים לחיסוני קורונה שהיא מוצאת כמוטעים. 

עדכון (9.2): פרופ׳ למשפטים בשם פמלה קרלן, שבשנה האחרונה שימשה כחברה במועצת הפיקוח החדשה של פייסבוק (המועצה מקבל עתירות נגד הצנזורה שמפעילה פייסבוק על התוכן אצלה במערכת ובוחנת אותן), התפטרה מתפקידה כדי לקבל תפקיד בממשל ביידן: סגנית העוזרת לתובע הכללי הראשי באגף האזרחי של מחלקת המשפטים של ארה"ב. ב-2009 הכתיר אותה הניו יורק טיימס כמועמדת המועדפת על ידי השמאל עבור בית המשפט העליון.

עדכון (11.2): חברת הפקות הסרטים לוקאס פילם (השייכת ל"דיסני") הודיעה כי אין לה תוכניות לעתיד עבור השחקנית ג'ינה קראנו שכיכבה בסדרת ה-Star Wars שהחברה הפיקה, וגם סוכנות השחקנים UTA הודיעה כי לא תייצג יותר את קראנו, כל זה לאחר הפוסט שפרסמה קראנו באינסטגרם: "יהודים הוכו ברחובות, לא על ידי חיילים נאצים אלא על ידי שכניהם… אפילו על ידי ילדים. ומכיוון שההיסטוריה ערוכה, רוב האנשים כיום לא מבינים שכדי להגיע למצב שבו חיילים נאצים יוכלו לאסוף בקלות אלפי יהודים, הממשלה גרמה קודם כל לשכנים שלהם לשנוא אותם רק בגלל היותם יהודים. במה זה שונה מלשנוא מישהו בגלל השקפותיו הפוליטיות". קראנו הסירה מאוחר יותר את הפוסט.

בעקבות הידיעה על "ביטולה" של קראנו עקב דעותיה, הודיע אתר ה-Daily Wire של בן שפירו כי יפיק סרט בשיתוף פעולה עם קראנו. "ה-Daily Wire עוזר להגשים את אחד החלומות שלי – לפתח ולהפיק סרט משלי", אמרה קראנו. "זעקתי ותפילתי נענתה. אני מעבירה מסר ישיר של תקווה לכל מי שחי בפחד מביטולו על ידי ההמון הטוטליטרי. רק התחלתי להשתמש בקולי שעכשיו הוא חופשי מתמיד, ואני מקווה שזה יעודד אחרים לעשות את אותו הדבר. הם לא יכולים לבטל אותנו אם אנחנו לא נותנים להם".

עדכון (11.2): טוויטר השעתה לצמיתות את חשבון "פרויקט וריטאס", החושף שחיתות וחוסר יושרה במוסדות ציבוריים ופרטיים בארה"ב, בהם טוויטר ופייסבוק. ההשעיה הגיעה בעקבות סרטון שפרסם הפרויקט, בו נראה אחד מכתביו מבקש תשובות מגיא רוזן, סגן נשיא מחלקת היושרה (Integrity) בפייסבוק. הכתב הגיע לחצר ביתו של רוזן, פרקטיקה מקובלת בעיתונות האמריקנית, כדי לקבל את תגובתו לדברים שאמר רוזן בסרטון מישיבה פנימית של פייסבוק שהודלף על ידי אחד המשתתפים. 

מטוויטר נמסר כי החשבון הפר את מדיניות הפרטיות של טוויטר, מבלי לציין פרטים נוספים. אחת ההשערות שהעלה ג'יימס אוק'יף, מייסד פרויקט וריטאס, היא שטוויטר פעלו כך מכיוון שמספר הבית של רוזן נראה בסרטון המקורי. אך גם לאחר שטושטש המספר (כפי שניתן לראות בסרטון) לא הוחזר חשבון הפרויקט. גם את החשבון של אוק'יף השעתה טוויטר, עד אשר אוק'יף ימחק את הציוץ. 

אוק׳יף ציין שזו לא הפעם הראשונה שטוויטר דורשת למחוק ציוצים מסוימים שלא נראים לה, ונתן כדוגמה את המקרה בו טוויטר דרשה מעיתון הניו יורק פוסט למחוק את הציוץ לתחקיר שביצע על האנטר ביידן, בנו של הנשיא ביידן. במקביל חסמה טוויטר את החשבון הפרטי של קיילי מקנאני, לשעבר דוברת הבית הלבן, בעקבות שיתוף הכתבות של הניו יורק פוסט. טוויטר טוענת לנייטרליות בנוגע לאכיפת התוכן בפלטפורמה, אך פרויקט ורטיאס פרסם מידע הרומז אחרת.

עדכון (15.2): הרשת החברתית פרלר חזרה לפעול עם הנהלה חדשה ומסרה שבעוד כשבוע משתמשים חדשים יוכלו שוב להירשם. זאת לאחר שגוגל ואפל הסירו את אפליקציית פרלר מחנויות האפליקציה שלהן, ולאחר מכן אמזון ניתקה את השרתים שהשכירה לפרלר ובכך חסמה את האפשרות של פרלר להמשיך לעבוד עד למציאת שרתים חדשים. לטענת פרלר אותן ענקיות טכנולוגיה ״החרימו״ את פרלר מחשש שטראמפ אשר גם כן הושעה מכל הרשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם וכו׳), יעבור לפרלר. באותה העת תמך במהלך גם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ועודד משרדי ממשלה שלא להשתמש בספקי שירותי אינטרנט שיאחסנו את האפליקציה, על פי הודעה בטוויטר

עדכון (16.2): השחקן קווין סורבו הידוע כתומך טראמפ סיפר לרשת החדשות פוקס ניוז כי פייסבוק מחקה את הדף הרשמי שלו בו היו מיליוני עוקבים. פייסבוק לא מסרה את הסיבה למחיקה. סורבו טוען כי כבר שנה שפייסבוק במכוון מצנזרת אותו בעקבות פרסומים בהם הוא כותב "בואו נקיים דיון על זה חבר'ה" בנושאים שלדעתו פייסבוק לא רוצה שיהיו עליהם דיונים, אלא רק הדעות שהיא מכתיבה. 

עדכון (16.2): בעקבות הצעת חוק שהוצעה באוסטרליה בשנה האחרונה, שמטרתה לאלץ את גוגל ופייסבוק להגיע להסכמים במסגרתם החברות ישלמו לגופי החדשות באוסטרליה על התוכן שהן מעלות לפלטפורמות שלהן, חסמה פייסבוק תוכן המגיע מעמודים של אתרי חדשות באוסטרליה. אוסטרלים שנכנסו לדפי ערוצי החדשות האוסטרליים בפייסבוק, לא יכלו לראות את התוכן בעמוד. גוגל ניסתה גם היא להתנגד לחוק באמצעות העלמת תוצאות חיפוש של גופי תקשורת אוסטרליים ממנוע החיפוש גוגל, וגם איימה שתפסיק את מנוע החיפוש שלה באוסטרליה אם החוק יקודם. מיקרוסופט הרגיעה בתגובה את הממשל האוסטרלי והודיעה כי תקדם את מנוע החיפוש שלה (Bing) באוסטרליה אם יהיה צורך. למרות האיומים, גוגל החלה בימים האחרונים להגיע להסכמים עם כמה מחברות התקשורת המקומיות. 

עדכון (17.2): בהמשך לחסימה של גופי חדשות באוסטרליה, פייסבוק חסמה בין היתר גם את הדפים הרשמיים של מדינת קווינסלנד ואוסטרליה הדרומית, את דף מחלקת שירותי כיבוי האש והחירום (DFES) ולשכת המטאורולוגיה. החסימה מנעה ממיליוני אוסטרלים גישה לדיווחים ישירים של גופים המספקים מידע חיוני על בריאות, מזג האוויר והתראות חירום באוסטרליה. סטיפן שילר, לשעבר מנכ״ל פייסבוק אוסטרליה וניו זילנד, אמר: "אם זו הייתה חברה סינית ולא אמריקאית שעשתה את אותו הדבר היינו מוכנים לקרב באומרנו שזו התקפה על הדמוקרטיה".

עדכון (19.2): ג'ון פול מאק אייזק תובע את טוויטר על השמצה. שמו של אייזק נודע כאשר האנטר ביידן, בנו של הנשיא ג׳ו, השאיר את המחשב האישי שלו לתיקון אצל אייזק לפני כמה שנים אך לא חזר לאסוף אותו מאז. בסופו של דבר מידע שהיה על המחשב הגיע לעיתון הניו יורק פוסט שפרסם כתבה על קשרים מפוקפקים של ביידן הבן ברוסיה, באוקראינה ובסין. כשהניו יורק פוסט צייצו את הקישור לכתבה, טוויטר חסמה את החשבון בטענה שהעיתון מפיץ מידע שהגיע מפריצת האקרים, ובכך תייגו את אייזק כהאקר. מאוחר יותר מנכ״ל טוויטר ג׳ק דורסי הודה כי זו הייתה טעות שלהם וכי אייזק אינו האקר מכיוון שקיבל אישור מביידן הבן לתקן את המחשב ולהעביר את המידע מהמחשב לכונן חיצוני. טוויטר שינתה זאת לאחר 24 שעות, אך המשיכה לחסום את החשבון של הניו יורק פוסט למשך שבועיים, כולל חשבונות נוספים ששיתפו את הכתבה. בעקבות הפרשה פורסמו עוד חומרים בנושא על ידי שתי סנאטורים. 

עדכון (20.2): יוטיוב הסירה ראיון חדש של הנשיא לשעבר טראמפ באתר החדשות השמרני Newsmax בטענה כי הסרטון הפר את המדיניות של גוגל (שיוטיוב בבעלותה) בדבר אמינות תוצאות הבחירות לנשיאות

עדכון (22.2): אמזון הסירה בחשאי ב-21.2 את הספר When Harry Became Sally: Responding to the Transgender Moment של הדוקטור לפילוסופיה ראיין ט. אנדרסון. הספר מאתגר את האידיאולוגיה הטרנסג׳נדרית עליו הפורפ׳ מאוניברסיטת פרינסטון מתיו ג'יי פרנק (Matthew J. Franck) רשם: "ייתכן שהוא הציל את מוחם וגופם – אכן את חייהם – של אנשים שלעולם [אנדרסון] לא יכיר". הספר הוסר במקביל למאמר דעה שפרסם אנדרסון בניו יורק פוסט המבקר את הצעת החוק שמקדם ממשל ביידן, בו יוכנסו נטייה מינית וזהות מגדרית כקטגוריות מוגנות לחוק זכויות האזרח משנת 1964 בארה״ב. מהצעת החוק עולה כי ספורט נשי, חדרי אמבטיה וחדרי הלבשה לנשים בלבד במוסדות במימון פדרלי, כמו בתי ספר, יצטרכו להיות פתוחים לגברים ביולוגיים הרואים עצמם כנשים ולהיפך. 

עדכון (23.2): פייסבוק החליטה להפוך את האיסור הגורף שהטילה על תכני חדשות באוסטרליה לאחר שיחה של 11 שעות עם נציגי ממשל אוסטרלים שהסכימו לבצע תיקונים מסוימים בחוק. אוסטרליה מובילה כיום את העולם במאמץ לפקח על חברות הביג טק. קנדה הודיעה גם כן כי היא שוקלת חקיקה דומה לאוסטרליה. 

עדכון (24.2): ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון שוחחו. נמסר כי טרודו מסכים עם מוריסון כי יש "לתאם מאמצים" כדי להבטיח שענקיות הטכנולוגיה ישלמו למו״לים עבור תוכן המשותף בפלטפורמות שלהן.

עדכון (24.2): חוק התשלום לתקשורת עבר אישור בפרלמנט האוסטרלי. החוק מאלץ את גוגל ופייסבוק להגיע להסדרים עם כלי תקשורת מקומיים בעלי הכנסות של יותר מ-150 אלף דולר, להם גוגל ופייסבוק ישלמו על התוכן שאותם גופים מפרסמים אצלם בפלטפורמות. לפייסבוק וגוגל יהיו שלושה חודשים להגיע להסדר, אחרת הנושא יעבור לממונה חיצוני שיבחר באופן עצמאי את ההצעה הטובה ביותר שהציעו הצדדים. 

עדכון (28.2): ריאן הארטוויג, עובד לשעבר ב-Cognizant, חברה שפייסבוק שכרה כדי לסייע לה לפקח על חלק מהתוכן בפלטפורמה, אמר בריאיון לאפוק טיימס בארה"ב כי ראה במהלך עבודתו ש"פייסבוק חורגת [מכלליה] בשביל להשתיק שמרנים". הארטוויג נתן כמה דוגמאות: "דוגמא אחת להטיות שמצאתי הייתה דון למון, מגיש ב-CNN. הוא אמר בשידור שגברים לבנים הם איום טרור. ולכן פייסבוק נתנה לנו הדרכה כשותפים לתוכן ואמרה, 'אנחנו יודעים שזה מפר את מדיניותנו לגבי דברי שנאה, אבל נחרוג [במקרה זה] עבור חדשות ראויות". במקרה אחר סיפר הארטוויג שהם קיבלו הנחיות לפיהן "זה בסדר שמשתמשים יגנו גברים סטרייטים לבנים כזוהמה כאשר הם לא תומכים בלהט"ב", או הוראות שקיבלו לחפש ספציפית "דברי שנאה" בנאום מצב האומה של הנשיא טראמפ. הארטוויג ציין כי אסף כ-30 דוגמאות להטיות או חריגות שביצעה פייסבוק לטובת צד פוליטי מסוים. זאק מקלרוי, עובד נוסף מחברת Cognizant, חשף עדויות של מפקחים מטעם פייסבוק המדברים על הטיה פוליטית נגד טראמפ ונגד ימנים באופן כללי.

עדכון (1.3):  יוטיוב השעתה בשנית את הערוץ של ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, בטענה שהפר את המדיניות של יוטיוב לגבי ״מכירה של מוצרים מפוקחים״ ו"מדיניות יושר הבחירות הנשיאותיות". ג׳וליאני לא יוכל במשך שבועיים לעלות תכנים חדשים וגם לא לעשות לייב-סטרימינג. 

עדכון (4.3): אמזון אימצה כלל חדש נגד פרסום ספרים (ב"אמזון ספרים") המכילים "דברי שנאה", מבלי להודיע זאת באופן רשמי ללקוחותיה ומבלי להגדיר למה הכוונה ב"דברי שנאה". לפי סקר של מכון קאטו מ-2017, אמריקנים מפרשים "דברי שנאה" באופנים שונים. פלטפורמות טכנולוגיות בדרך כלל מפרשות "דברי שנאה" כדיבור המזלזל באנשים על סמך מאפיינים כמו גזע, מין ונטייה מינית, אך לפחות בחלק מהמקרים הן מתעלמות מהפרות של הכלל כאשר זה נוח להן מבחינה פוליטית, כפי שטוען ריאן הארטוויג, עובד לשעבר ב-Cognizant, חברה שפייסבוק שכרה כדי לסייע לה לפקח על חלק מהתוכן בפלטפורמה. 

אמזון מסרה: "אנו מספקים ללקוחותינו גישה למגוון נקודות מבט, כולל ספרים שחלק מהלקוחות עלולים לחשוב שהם מעוררים סלידה. עם זאת, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לא למכור תוכן מסוים, כפי שמתואר בהנחיות התוכן שלנו לספרים, אותן תוכלו לקרוא כאן". בהנחיות התוכן מצוין כי "אנו לא מוכרים תוכן מסוים, כולל תוכן שאנו קובעים שהוא דברי שנאה". לא ברור מתי נכנסה לתוקפה המדיניות החדשה. גרסת ארכיון של דף ההנחיות מה-10 באוגוסט 2020 אינה כוללת את הביטוי "דברי שנאה" (לא קיימות בארכיון גרסאות שמורות קרובות יותר של דף ההנחיות). 

עדכון (4.3): ערוץ היוטיוב של גוף התקשורת RSBN הושעה למשך שבועיים בגין שידור נאום טראמפ ב-28.2 בכנס השמרנים CPAC. מיוטיוב נמסר כי הסרטון ״הפר את התקנון של החברה לגבי מיסאינפורמציה בנוגע לבחירות״.

עדכון (7.3): מחוקקים רפובליקנים בכ-20 מדינות בארה״ב העלו הצעות חוק שיאפשרו לאזרחים לתבוע את הרשתות החברתיות במקרים שפוסטים שלהם יצוזנרו באותן רשתות בגלל דעות פוליטיות או דתיות. מומחים טוענים כי הסיכוי שזה יצלח הוא נמוך בגלל תיקון 230 מ-1996 המגן על חברות אינטרנט מפני תביעות בגין התוכן המפורסם אצלן בפלטפורמות, כולל הפיקוח שלהן עליו. 

עדכון (12.3): שני נציגים של בית הנבחרים, ג'ים ג'ורדן ו-קן באק, שלחו מכתב לאמזון הדורש מהחברה להעביר מסמכים ומידע לגבי צנזורה של שמרנים. "רק בחודשים האחרונים, אמזון הציגה דפוס של צמצום, צנזורה והסרה מהפלטפורמות שלה של תכנים הדוגלים בנקודות מבט שמרניות", הם כותבים. כדוגמה הם מציינים כי אמזון הסירה ואסרה פרסום של ספר המבקר את התיאוריה הטרנסג׳נדרית, וסירה לפרסם חוברת שקראה תיגר על השקפות רווחות מסוימות לגבי יעילות הסגרים שהוטלו על רקע מגיפת הקורונה. קודם לכן, הם מציינים השעתה אמזון את חשבונו של הנשיא טראמפ מ-Twitch(פלטפורמה בבעלות אמזון להזרמת וידאו בשידור חי) וכיבתה את השרתים שהשכירה לרשת החברתית Parler. 

עדכון (22.3): בית המשפט העליון דחה את עתירתה של פייסבוק שביקשה כי יתערב בתביעה ייצוגית על סך 15 מיליארד דולר נגדה. התובעים מאשימים את פייסבוק שעקבה באופן בלתי חוקי אחר הפעילות המקוונת של משתמשיה כאשר הם לא נמצאים בפלטפורמה, בניגוד לחוק האזנות סתר (Wiretap Act) של ארה״ב, בין מאי 2010 לספטמבר 2011. פייסבוק הפסיקה מעקבים שלא בהסכמה לאחר שנחשפה על ידי חוקר בשנת 2011, נכתב במסמכי התביעה. התובעים טענו גם כי פייסבוק אספה את הנתונים שלא בצדק ומכרה אותם למפרסמים תמורת רווח.

עדכון (24.3): ארגון עיתונאים ללא גבולות (RSF) הודיע כי הוא תובע את פייסבוק בצרפת בגין הפרת קוד הצרכנים של האיחוד האירופי – כאשר לא נלחמה בדברי שנאה ובמידע מטעה, ספציפית במקרים של "שנאה נגד עיתונאים" ו"דיסאינפורמציה משמעותית על COVID-19". אחת הדוגמאות המובאות על ידי הארגון היא עשרות תגובות משתמשים המכילות "עלבונות, איומים וקריאות לאלימות" נגד המגזין הסאטירי הצרפתי שרלי הבדו ועיתונאיו בספטמבר 2019, בעת שנערך משפט מתוקשר ל-14 אנשים שהואשמו בסיוע לשני ג'יהאדיסטים לבצע את הטבח ב-2015 במשרדי המגזין. 

עדכון (31.3): יוטיוב מסרה כי היא בוחנת אפשרות להעלים את סמל ה"דיסלייק" מסרטונים ביוטיוב בטענה כי יוצרים המעלים סרטונים ליוטיוב דיווחו שהדיסלייקים פוגעים ברווח שלהם וחוששים מקמפיינים ממוקדים של דיסלייקים נגד יוצרים. רוב התגובות למהלך, בטוויטר ובגוגל, התנגדו אליו וחלק אף טענו שהמהלך הוא כתוצאה מכמות הדיסלייקים בסרטונים שמעלה ממשל ביידן לערוץ הבית הלבן. בינואר השנה מחקה יוטיוב אלפי "דיסלייקים" מסרטונים של הנשיא ביידן בערוץ הבית הלבן וטענה שזה חלק מהמאמצים הקבועים שלה להסיר פעולות שהיא מחשיבה כלא אותנטיות.

עדכון (31.3): לארה טראמפ פרסמה כי פייסבוק מחקה לה את הסרטון בו הי מראיינת את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כ-20 דק׳ לאחר שהעלתה אותו. במייל שקיבלה מפייסבוק, נמסר לה כי כל תוכן שיפורסם בשמו של הנשיא לשעבר יוסר מהרשת החברתית.

עדכון (1.4): הסנאט של טקסס העביר הצעת חוק האוסרת על רשתות חברתיות שיש בהן לפחות 100 מיליון משתמשים בחודש, לחסום, לאסור, לעשות דמונטיזציה או להפלות כל אחד מהמשתמשים שלהם בשל דעותיהם הפוליטיות. החוק ידרוש מהרשתות לפרסם את מדיניות הפיקוח שלהן, לפרסם דוחות על התוכן שנחסם על ידי הפלטפורמה וליצור תהליך ערעור על התוכן שהוסר. 

עדכון (15.4): טוויטר השעתה לצמיתות את חשבונו של העיתונאי החוקר ג'יימס אוק'יף, מייסד פרויקט וריטאס, לאחר שהפרויקט חשף חומרים בהם בכירי CNN מודים כי הסיקור של הרשת בעניין הנשיא דונלד טראמפ ונושאים אחרים היו ״פרופגנדה״ של CNN במטרה למנוע מטראמפ להיבחר שוב. טוויטר מסרה כי אוק׳יף הפר את מדיניותה לגבי ״מניפולציה של הפלטפורמה וספאם״. אוק׳יף מסר בתגובה: "אני תובע את טוויטר בגין לשון הרע כי הם אמרו שאני, ג'יימס אוק׳יף, 'הפעלתי חשבונות מזויפים'. זה שקר, זה משמיץ, והם ישלמו על כך. תיקון 230 אולי הגן עליהם בעבר, אך הוא לא יגן עליהם ממני".

עדכון (20.4): אחת ממייסדות ארגון "חיי שחורים חשובים" (BLM) רכשה ארבעה בתים יוקרתיים בארה"ב. הניו יורק פוסט דיווח על כך, אך פייסבוק החליטה למנוע ממשתמשים לשתף את הכתבה, בטענה כי היא מפרה את כללי הקהילה. ראו את הסיפור המלא כאן

עדכון (26.4): לאחר שאפליקציית הוידאו טיקטוק השעתה לצמיתות את חשבון הארגון הקונסרבטיבי PragerU מהפלטפורמה שלה. כעת היא השעתה לצמיתות גם את חשבונה של Amala Ekpunobi מגישה בערוץ PragerU. 

עדכון (5.5): הוועדה המפקחת של פייסבוק שדנה בהחלטת הרשת החברתית לנדות את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהרשת, החליטה כי יש היגיון מאחורי ההחלטה, ולכן לא ביטלה אותה. "הפוסטים של טראמפ במהלך המהומות בקפיטול הפרו באופן חמור את הכללים של פייסבוק ועודדו והעניקו לגיטימציה לאלימות", הודיעה הוועדה. עם זאת, הוועדה גם הודיעה כי העונש – להשהות את חשבונו של טראמפ לזמן בלתי מוגבל – הוא עונש מעורפל שאינו מקובל, וכי על פייסבוק להחליט ולהודיע על עונש מוגדר יותר. במילים אחרות, על פייסבוק לקבוע את משך הזמן בו חשבונו של הנשיא לשער יישאר מושהה.

צנזורה מחוץ לרשת

עדכון (8.1): המוציא לאור Simon & Schuster ביטל את הוצאת ספרו של הסנאטור ג'וש האולי, זאת בעקבות התנגדותו של האולי לאישור הקולות האלקטורלים של אריזונה ופנסילבניה, בטענה לאי-סדרים מוכחים בבחירות. בתגובה המוציא לאור מסר: "כאזרחים אנו מתייחסים ברצינות לאחריותנו הציבורית הגדולה, ואיננו יכולים לתמוך בסנטור האולי לאחר תפקידו ב[שימוע לאישור קולות האלקטורים], מה שהפך לאיום מסוכן". 

עדכון (13.1): ראש עיריית ניו-יורק ביל דה בלאזיו צייץ כי הוא נוקט בצעדים לסיום הסכמים שיש לעיר עם ארגון טראמפ. אריק טראמפ, בנו של הנשיא, כינה את התופעה הזו, שבה עסקים וחברות חותכים קשרים עם ארגון טראמפ, "תרבות הפסילה". "אם אתה לא מסכים איתם, אם הם לא אוהבים אותך, הם מנסים לבטל אותך", אמר אריק.

עדכון (19.1): שלוש רשתות הקמעונאות האמריקאיות Bed Bath & Beyond ,Kohl's, ו-Wayfair הורידו מהמדפים את מוצרי חברת MyPillow האמריקאית. לדברי מייק לינדל מנכ״ל MyPillow, המוצרים הורדו לאחר איומים שקיבלו הרשתות מקבוצות מהשמאל הקיצוני בהן "Sleeping Giant", שאיימו להחרים את הרשתות אם לא יורידו את המוצרים של MyPillow. האיומים הגיעו לאחר שהופצו ברשת תמונות בהן נראה לינדל נפגש עם הנשיא טראמפ ב-15.1. מרשת Bed Bath & Beyond נמסר כי ההחלטה הייתה ״להוריד מוצרים ומותגים עם ביצועים נמוכים […] ההחלטות שלנו מבוססות על נתונים, מכוונות-לקוח…". 

עדכון (22.1): שני בנקים באזור מיאמי סגרו את חשבונותיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, דווח במספר כלי תקשורת. הבנקים הם Bank United ו-Professional Bank. לפי הערכות, טראמפ החזיק בבנקים מיליוני דולרים. המהלך הגיע לאחר ששני בנקים אחרים בניו יורק סגרו את חשבונותיו (Signature Bank ודויטשה בנק) כי טענו שטראמפ הסית לפריצה לקפיטול.

עדכון (29.1): עו״ד לין ווד שהגיש תביעות צד ג' בשם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כאשר ניסה לערער על תוצאות הבחירות, התבקש על ידי לשכת עורכי הדין של מדינת ג'ורג'יה לעבור בדיקה פסיכולוגית שתקבע אם הוא בריא בנפשו, אם ברצונו לשמור על רישיון עריכת הדין שלו. בתגובה מסר לין: "לא אתן ללשכת עורכי הדין לרדוף אותי על [מימוש זכות הביטוי שלי] ובכך לפגוע בזכויות החוקתיות שלי". 

עדכון (1.2): לדברי ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן, גורמים בממשל ביידן בוחנים בימים אלה האם לאפשר לנשיא היוצא דונלד טראמפ להמשיך לקבל תדרוכים מודיעיניים חסויים. מקובל כי נשיאים יוצאים ממשיכים לקבל את התדרוכים. 

עדכון (4.2): הניו יורק טיימס קידם טענות של מומחים, הטוענים כי ביידן צריך למנות "צאר מציאות" שיטפל בדיסאינפורמציה המופצת בציבור, דבר שהזכיר לחלק מהמבקרים את "מיניסטריון האמת" של אורוול. תפקיד הצאר, על פי הכתב קווין רוז, יהיה להקים "כוח משימה ריכוזי שיוכל לתאם תגובה אסטרטגית יחידה" לנושאים הקשורים בקורונה, בבחירות וב"תיאוריות קונספירציה". "כוח המשימה הזה יכול גם להיפגש באופן קבוע עם פלטפורמות טכנולוגיות, ולדחוף לשינויים מבניים שיכולים לסייע לחברות האלה להתמודד עם בעיות הקיצוניות שלהן ובעיות הדיסאינפורמציה… זה יכול להיות חוד החנית של תגובת הממשלה הפדרלית למשבר המציאות", נכתב.

עדכון (11.2): חברת הפקות הסרטים לוקאס פילם (השייכת ל"דיסני") הודיעה כי אין לה תוכניות לעתיד עבור השחקנית ג'ינה קראנו שכיכבה בסדרת ה-Star Wars שהחברה הפיקה, וגם סוכנות השחקנים UTA הודיעה כי לא תייצג יותר את קראנו, כל זה לאחר הפוסט שפרסמה קראנו באינסטגרם: "יהודים הוכו ברחובות, לא על ידי חיילים נאצים אלא על ידי שכניהם… אפילו על ידי ילדים. ומכיוון שההיסטוריה ערוכה, רוב האנשים כיום לא מבינים שכדי להגיע למצב שבו חיילים נאצים יוכלו לאסוף בקלות אלפי יהודים, הממשלה גרמה קודם כל לשכנים שלהם לשנוא אותם רק בגלל היותם יהודים. במה זה שונה מלשנוא מישהו בגלל השקפותיו הפוליטיות". קראנו הסירה מאוחר יותר את הפוסט.

בעקבות הידיעה על "ביטולה" של קראנו עקב דעותיה, הודיע אתר ה-Daily Wire של בן שפירו כי יפיק סרט בשיתוף פעולה עם קראנו. "ה-Daily Wire עוזר להגשים את אחד החלומות שלי – לפתח ולהפיק סרט משלי", אמרה קראנו. "זעקתי ותפילתי נענתה. אני מעבירה מסר ישיר של תקווה לכל מי שחי בפחד מביטולו על ידי ההמון הטוטליטרי. רק התחלתי להשתמש בקולי שעכשיו הוא חופשי מתמיד, ואני מקווה שזה יעודד אחרים לעשות את אותו הדבר. הם לא יכולים לבטל אותנו אם אנחנו לא נותנים להם".

עדכון (15.2): גווין ויליאמסון, שר החינוך של אנגליה, צפוי להודיע על שתי יוזמות חדשות מטעם הממשלה בהן "מכללות או גופי סטודנטים המנסים לבטל, לדחות או להוריד בדרגה אנשים על רקע דעותיהם, יענשו על הסלמה משמעותית נגד הממשלה כחלק מ'המלחמה ב-woke'", דיווח הטלגרף. זאת בעקבות סקר שבוצע באנגליה ומצא כי כמחצית מהאנגלים מרגישים פחות חופשיים להביע את דעותיהם מאשר חמש שנים קודם לכן. ותחקיר נוסף שמצא כי בשלוש השנים האחרונות יותר מ-68% מהאוניברסיטאות באנגליה חוו הגבלה משמעותית בחופש הביטוי עד לרמה שאקדמאים לא מסוגלים לדון בצורה משמעותית בניואנסים של נושאים כמו גזע ומין. דוגמה לכך היא אוניברסיטת קיימברידג', שם פאנל של אקדמאים קבע כי "ווינסטון צ'רצ'יל היה גרוע יותר מהיטלר וההתגלמות המושלמת של העליונות הלבנה". אנשים עם דעות שונות מאלו לא הורשו להשתתף בפאנל.

עדכון (3.3): החברה האחראית על שימור והדפסת ספרי ד"ר סוס הודיעה כי היא עוצרת את המשך הפרסום וההדפסה של שישה מספרי המחבר (תאודור סוס גַייזֶל), בהם "רוצה להיות מנהל גן חיות" ו"חתול שאלול" (לא "חתול תעלול"), מכיוון שהם "מתארים אנשים בדרכים פוגעניות ושגויות. הפסקת מכירות הספרים האלה היא רק חלק מהמחויבות שלנו ומתוכניתנו הרחבה להבטיח שהקטלוג של 'מפעל ד"ר סוס" מייצג ותומך בכל הקהילות והמשפחות", נמסר מהחברה.