כניסה
הרשמה לניוזלטר

האם חקיקה התומכת במהגרים אכן עוזרת להם? האם יש קשר בין המהפכה המשפטית לתפיסות עולם כלכליות? ומה חורז את כל המהפכות הגדולות של המאה ה-20? תומס סואל, מגדולי ההוגים הכלכליים במאה האחרונה, עונה בנחרצות ובחריפות

נדב רט | 12 ביולי 2020 | תרבות ואמנות | 4 דק׳

ביקורת ספר: המרדף אחר צדק קוסמי

"כעת ישנו בארצות הברית מעמד רחב ומתפתח של אנשים שהכתירו את עצמם ביומרנות למובילים בתחום המוסר, אנשים הרואים בעצמם 'מצפון' לאחרים. הללו מתנגשים התנגשות מצח עם האמונה האמריקנית באדם הפשוט... הבוז שרוחשות האליטות החדשות האלו לאדם האמריקני הפשוט מחמיר והולך, ונעשה לתחושה של צורך לשלול מאנשים נחותים אלה את חירותם... ו'לתקן' את השיטה המאפשרת למאווייהם של אנשים רגילים לתת את הטון בשוק ובחיים החברתיים והפוליטיים במדינה".

הפסקה לקוחה מהספר "המרדף אחר צדק קוסמי" של תומס סואל, מגדולי הוגי הדעות הכלכליים בארה"ב במאה האחרונה. אם היא נשמעת מוכרת לאוזן הישראלית, זה כי כך בדיוק נשמעים הדיוניים הערים הנוגעים לבית המשפט הישראלי בשנים האחרונות, ולתפקיד שהוא לקח לעצמו כמצפן מוסרי וכקובע מדיניות. המעניין הוא שאת דבריו הנכוחים כנגד בית המשפט כתב סואל כבר בשנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת. הרלוונטיות שלהם להיום, ובעיקר האופן שבו הם חוצים אוקיאנוסים ברלוונטיות הזו – מפעימה ומפתיעה.

תומס סואל, המרדף אחר צדק קוסמי, 2019

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: