כניסה
הרשמה לניוזלטר

עברו של אחד הפוליטיקאים המתוקשרים ביותר בעולם מכיל חורים שחורים שהתקשורת ועשרות הביוגרפים שכתבו על הנשיא לשעבר, העדיפו שלא לספר לכם עליהם

איל לוינטר. סייע בתחקיר: טרוור לאודן | 9 בדצמבר 2019 | גיאו-פוליטיקה | 20 דק׳

חידת אובמה

אין ספק שברק אובמה הוא אדם מרתק וכריזמטי שהשפעתו על העולם המערבי מורגשת עד היום. הוא היה הנשיא השחור הראשון שנבחר בארה"ב, הוא נתפש כנואם מחונן שמחזיק בדעות ליברליות בנושאי מדיניות פנים, וגם כמי שעשה לא מעט טעויות בנושאי מדיניות חוץ. כל זה הפך אותו לאחד האנשים המסוקרים ביותר על פני כדור הארץ: כלי התקשורת נברו בתולדות חייו ועשרות ביוגרפיות נכתבו על אודותיו. ולמרות זאת, כפי שתראה הכתבה, עברו האמיתי של אובמה, האנשים שהשפיעו עליו כאדם וכפוליטיקאי, ומיקומו על הספקטרום הפוליטי, נותרו עד היום חורים שחורים שהציבור אינו מודע לקיומם.

המנטור של אובמה

באופן טבעי, הביוגרפיות על אודות אובמה שמות דגש על האדם הראשון שהשפיע עליו בילדותו – אביו הביולוגי – ברק אובמה האב. האב פגש את אימו של אובמה, סטודנטית בשם אן דנהאם ב-1959, כשהגיע מקניה ללמוד באוניברסיטת הוואי. כשדנהאם נכנסה להיריון, אובמה האב נישא לה מבלי שסיפר לה שהותיר בקניה אישה ושני ילדים. כעבור חצי שנה ילדה דנהאם את ברק חוסיין אובמה – הנשיא לעתיד.

איור: מושיק גולסט

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: