כניסה
הרשמה לניוזלטר

מיוחד: פאולה ווייט-קיין – אשת הרוח של נשיא ארה"ב – מספרת על עולם הרוח של האיש החזק בעולם ועל קשריה עימו

אנדרו תומאס | 11 בספטמבר 2019 | תרבות ואמנות | 9 דק׳

ראיון עם היועצת הרוחנית של הנשיא טראמפ

כשדונלד טראמפ עמד בחזית הקפיטול והושבע לנשיא ה-45 של ארה"ב, עמדה לצדו דמות שאינה מוכרת לקהל הישראלי, ועד לאחרונה גם לא למרבית הקהל האמריקני. היא עלתה לבמה, התקרבה למיקרופון ונשאה תפילה בפני אלפי צופים מושבעים. שמה פאולה ווייט-קיין. היא אשת דת, ומלווה את טראמפ מתחילת דרכו הפוליטית. מאז שהחליט להתמודד על תפקיד נשיא ארה"ב ב-2015; שעה שעלה לנאום במהלך קמפיין הבחירות בפני עשרות אלפי אוהדים באורלנדו; וכשהתלבט מאוחר יותר האם להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים – היא עמדה שם תמיד, "לוחשת באוזנו".

סיפור הידידות של ווייט-קיין וטראמפ התחיל ב-2001. איל ההון הניו יורקי צפה בערוץ טלוויזיה נוצרי, כשתוכניתה של ווייט-קיין עלתה לשידור. טראמפ, שהתלהב מדרשותיה של הכּומְרָה, החליט לצלצל אליה. ווייט-קיין מספרת שבמהלך שיחתם הראשונה ידע טראמפ לצטט בעל פה שלוש מהדרשות. כשביקרה בניו יורק כדי להעביר שיעורים על הברית החדשה לקבוצת הבייסבול "ניו יורק יאנקיז", ניצל טראמפ את ההזדמנות והזמין אותה לפגישה במשרדו. משם התגלגלו העניינים הלאה – היא פגשה את משפחתו, את הצוות שליווה אותו והתקרבה אליהם.

הכומרה פאולה ווייט-קיין נושאת תפילה בטקס השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ה-45 של ארצות הברית, ב-7 בינואר 2017, בוושינגטון | תמונה: Alex Wong/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: