כניסה
הרשמה לניוזלטר

התכנסנו לבחור עבורכן ועבורכם 5 סדרות בכיכובן של נשים עוצמתיות. כאלו שעוברות בהצטיינות את מבחן בקדל תוך כדי הפגנת עומק ומושחזות. כל זה וגם – מה זה בכלל בקדל? בכתבה שלפניכן.

שולי הלוי | 25 ביוני 2019 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

מהפכה של אישה: סדרות מומלצות בכיכובן של נשים

בשנים האחרונות מופקים יותר ויותר סרטים וסדרות טלוויזיה שהדמות הראשית שבהם היא אישה. אחת מהסיבות הרבות לשינוי שמתחולל מול עינינו על המסך הקטן נעוץ ב-1985, עת פרסומה של רצועת הקומיקס Dykes to Watch Out For של הקריקטוריסטית אליסון בקדל. באחת הסצנות מספרת אחת הדמויות על התנאים לפיהם היא בוחרת באיזה סרטים לצפות בקולנוע: יש בו לפחות שתי דמויות של נשים; הן מקיימות ביניהן דיאלוג; הדיאלוג אינו נסוב על גברים. באותה התקופה נותר לדמות האידיאליסטית להסתפק ב״הנוסע השמיני״ משנת 1979, המתהדר בסצנה במהלכה שתי נשים משוחחות על חוצן.

למזלנו קרו הרבה דברים חיוביים -40 השנים שחלפו מאז הסרט הראשון בסדרה. נשים כבר כבשו מקומות של כבוד על המסך הגדול ובתפקידים מרכזיים מאחורי הקלעים, כשהפופולריות הגואה של סדרות טלוויזיה משכה גם אותן לשם. התוצאה: מורכבת, מעניינת ועשירה. מתוך השפע לא קל לבחור את הטובות ביותר, אז הלכנו הפעם על חמש מאלו שמשודרות בשנה-שנתיים האחרונות, צפייה בכולן בלבד תגזול מכם קרוב ל-40 שעות.

תמונה: Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
״כשתשמעו בחדשות שיצרנו קשר עם חוצנים, ייתכן שתחייכו ותעבירו ערוץ״

דינה גורדון

סטיבן הוקינג הזהיר שתקשורת עם חוצנים עלולה להיות מסוכנת לאנושות, אחרים טוענים שהיא תביא רק ברכה. ואולי במקום להתווכח צריך לחשוב על אסטרטגיה חדשה כי החייזרים כבר מסתובבים בינינו, טוען מי שהיה שר ההגנה של קנדה

אילון מאסק שוב יוצא נגד האידיאולוגיה המגדרית: "הגיע הזמן שההורים ישיבו מלחמה"

קרן זריהן

התגובה של מאסק התייחסה לסרטון בו מתאר אב כיצד רופאה ביקשה מבנו בן ה-9 לציין את ה"מגדר" שלו

איך הידע מתגלגל לו

דינה גורדון

ילד דרוזי בן שש מגלה בקיאות מדהימה בכלי נשק, אישה אמריקנית מתחילה לדבר פתאום שוודית וילד הודי יודע פרטים אישיים על אנשים שמעולם לא פגש. הידע שהמדע טרם חקר לעומק

10 שאלות עם קובי וטליה

צוות מגזין אפוק

קובי וטליה, טליה וקובי, הזוכים במרוץ למיליון האחרון

פעולות מלאות חמלה או מדיניות פוגעת והרסנית?

נדב רט

מבט ישיר אל הכאוס השוטף את רחובות סן פרנסיסקו עקב מדיניות של הנהגה פחדנית שנכנעה לדעות קיצוניות

כוחם של "הפורחים מאוחר"

מאיה מזרחי

ברוכים הבאים לעולמו של ריץ' קרלגארד, בו "הבינוני" – גדול יהיה

שתפו: