כניסה
הרשמה לניוזלטר

מה הקשר בין חוקי חמורבי לליסינג? איפה נכנס אלכסנדר גרהם בל לסיפור ההיסטורי? ומי פתח את השער לליסינג בענף הרכב בישראל?

שולי הלוי | 13 ביוני 2019 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

היסטוריה של ההלוואות: תחום הליסינג מאז ועד היום

על מה אתם חושבים כשאתם קוראים את המילה ליסיניג? רוב הסיכויים שהאסוציאציה הראשונה שעולה בראשכם קשורה לליסינג של מכוניות, אבל זה רק ההקשר העכשווי: עסקאות חכירה מתוארכות על ידי היסטוריונים של כלכלה עד אלפיים שנה לפני הספירה. לוחות חימר שנמצאו בעיר השומרית אור, לדוגמא, מכילים מידע העוסק בליסינג של כלי עבודה חקלאיים, קרקעות, מקורות מים ומקנה. מי שיעיין בחוקי-חמורבי, שנחקקו בסביבות 1760 לפני הספירה, ימצא גם הוא התייחסויות לשיטת השכר האמורה.

המילה ליסינג עצמה נכנסה לז׳רגונים הכלכליים בסוף המאה ה-19 כשממציא הטלפון, אלכסנדר גרהם בל, החליט שלא למכור את המכשירים החדשים אלא להחכיר אותם ללקוחות. קצת פחות ממאה שנה מאוחר יותר, ב-1952 בסן פרנסיסקו, נרשמה החברה הראשונה שהשתמשה במילה כחלק משמה: United States Leasing Corporation. בראשית שנות ה-60 הביאו בעלי עסקים אמריקאים את עסקאות הליסינג לאירופה וקבעו יתד ב-1962 בדיסלדורף הגרמנית. באותן השנים הסתכם שוק הליסינג האמריקאי במיליארד דולר - ועד סוף שנות ה-80 זינק למעלה מ-110 מיליארד דולר.

תמונה: Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ה"פרסונה" של יבגניה דודינה

מאיה לוינטר

"אני רוצה לעסוק במקצוע שלי בצורה הטהורה שלו", אומרת השחקנית יבגניה דודינה ומספרת על המפגש הגורלי עם ליב אולמן, שהוליד את ההצגה "פרסונה" בה היא מגלמת שתי דמויות, אחת בתל אביב ואחת במינכן. היא מקפידה להיות אמיתית לכל אורך הדרך: "כשאני עושה משהו לא נכון במשחק אז ישר מתחיל לכאוב לי כל הגוף"

הדיונים בהאג לגבי "חוקיות הכיבוש" – סיכום עד כה

דורון פסקין

שר החוץ הפלסטיני האשים את ישראל ברצח עם וגזענות, מבלי להתייחס לטבח ה-7 באוקטובר. למעלה מ-50 מדינות אמורות להציג טיעונים בפני בית הדין עד ה-26 בפברואר. לשכת ראש הממשלה: "ישראל לא מכירה בלגיטימיות הדיון"

"נאט"ו וארה"ב הן בנות ערובה של טורקיה"

יובל גומא

למרות הקשרים החזקים של טורקיה עם רוסיה והציר הנגדי לנאט"ו, נראה שחברותה בברית רק הולכת ומתחזקת. מומחים לטורקיה ונאט"ו מסבירים בריאיון למגזין אפוק מהן הסיבות לכך

הונג קונג: הפגנות ענק נגד מעורבות המפלגה הקומוניסטית הסינית באזור

לי ג'ן, ליאנג לו-סי

המפגינים דורשים את הדחתו של המושל הנחשב לפרו-סיני, לונג צ'אן-יינג

הרמטכ"ל: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר. כשנצטרך – נלך קדימה בכל הכוח"

צוות מגזין אפוק

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

האם ריבית ה"פד" מתקרבת לרמה בה תוכל להוריד את האינפלציה?

צוות אפוק

ג'יימס בולארד, נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס (אחד מסניפי ה"פד" – הבנק המרכזי של ארה"ב), אמר בשבוע שעבר שהריביות מתקרבות לרמה

שתפו: