כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתקופה שבה רבים מדברים על "הדיפ סטייט" – אנשי צללים המנסים לקבוע אג'נדה חדשה ולשים לטראמפ מקלות בגלגלים, עקבות רבים מובילים לחשוד אחד עיקרי: "המועצה ליחסי חוץ" (CFR) שחבריה חודרים לכל רבדי הממשל, הצבא והתקשורת. האם מדובר בתיאוריית קונספירציה או שיש בכך גרעין של אמת? ומהי אותה מועצה?

איל לוינטר | 13 בפברואר 2019 | גיאו-פוליטיקה | 11 דק׳

"ממשלת הצללים" של ארה"ב

מאז שהתמודד על תפקיד נשיא ארה"ב, יצא דונלד טראמפ נגד מה שכינה "הממסד" (Establishment), "הדיפ-סטייט" (Deep State), "הבִּצָּה" (Swamp) ואפילו "הקבאל" (Cabal) השואף להשליט "סדר עולמי חדש" – גלובליזם – שבו שולטת ממשלה עולמית אחת. "אמריקניזם, ולא גלובליזם, יהיה האני מאמין שלנו", הוא אמר ביולי 2016 במהלך קמפיין הבחירות. "הגיע הזמן לייבש את הבִּיצָה בוושינגטון", הוסיף באוקטובר.

תומכי טראמפ הצביעו על רשתות נסתרות הפועלות בתוך הממשל האמריקני וכופות עליו אג'נדה מסוימת. נטען שאנשים כמו ג'ורג' סורוס, דיוויד רוקפלר (שנפטר במארס 2017), ביל גייטס, מייקל בלומברג, ג'ף בזוס, לצד להקת עשירים מוולסטריט, התגודדו עם כלי תקשורת כמו הניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט וה-CNN, במטרה להבטיח ש"הדונלד" לעולם לא יגיע לבית הלבן. רובם "נשבעו אמונים" להילארי קלינטון והצהירו על תמיכתם בה.

חבר המועצה ביל קלינטון | תמונה: Joyce Naltchayan/AFP/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: