כניסה
הרשמה לניוזלטר

אם עד לפני כמה שנים חששו ממשבר נפט, היום כבר ברור שמשק החשמל הוא מה שבאמת יצטרך להדאיג אותנו בעוד עשור וקצת. למה הדרישה לחשמל תמשיך לעלות? ולמה לרכב שלך יש חלק עיקרי בכך?

יובל בנר | 24 ביולי 2018 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

עתיד מחשמל: איך יראה משק החשמל בשנת 2030, ואיך המכונית שלך קשורה לזה?

עולמם של יצרני החשמל אינו פשוטים כפי שאולי נראה מהצד. יצור חשמל תלוי תמיד בצריכתו ולא תמיד ברור כמה חשמל כדאי לייצר בכל זמן נתון. אומנם ברור שמזג האוויר הינו משפיע עיקרי, כך ששעות שיא החום ביולי אוגוסט הן מנבא ודאי לשיאי צריכת חשמל, אך גורמים נוספים רבים נכנסים למשוואה. בשנים האחרונות נאלצים קברניטי המשק לתת את הדעת לעלייה הצפויה בצריכת החשמל ולייצר תוכנית אב עתידית למשק החשמל הארצי. כבר היום הנתונים מצביעים על עלייה של כ-2.7% בשנה בצריכת החשמל.

קצת מספרים לפני

אין צורך בחוש בלשי מפותח כדי לשים לב שמדי שנה נשבר שיא צריכת החשמל בין החודשים יולי ואוגוסט, שכן לצד הגידול באוכלוסיה גם רמת החיים עולה – ואיתה צריכת החשמל. במספרים, מדובר על צריכה של 12,900 מגה וואט בצהרי חודש אוגוסט הקודם, ועל תחזית של 19,600 מגה וואט באותה תקופה בשנת 2030. מדובר על כ-6700 וואט שיצטרכו להיות מיוצרות ע"י גז טבעי, אותו אחד עליו אנו שומעים מדי יום וזאת הסיבה לחשיבותו. באופן כללי, תמהיל הדלקים של מדינת ישראל צפוי לעבור שינויים מרחיקי לכת. הצפי הוא שבשנת 2030 70% מיצור החשמל יתבסס על גז טבעי, 17% ממקורות אנרגיה מתחדשים ורק 13% מפחם ודלקים אחרים, שנכון לסוף שנת 2013 היוו לא מפחות מכ-40% מהתמהיל. כושר יצור החשמל כיום עומד על מקסימום של 16,400 מגה וואט. בסוף העשור הבא צפוי נתון זה לעמוד על כ-23,400 מגה וואט. עלייה משמעותית זו צפויה בין היתר להתאפשר עקב העובדה שחלק מההספק הנדרש יהיה מיוצר ע"י המגזר הפרטי, בהתאם למכסות שיוקצו לו על ידי חברת החשמל (כ-5500 מגה וואט), לצד תוספות כח של חברת החשמל עצמה (כ-1,200 מגה וואט נוספים).

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הגרסה הטובה ביותר של עצמך

אלון אולמן

הצלחה בחיים אינה מקרית. היא ניתנת להשגה על בסיס קבוע, בצורה עקבית וכדרך חיים

נתניהו: "מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח, אומר לנו להפסיד במלחמה – וזה לא יקרה"

צוות מגזין אפוק

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

ראש ממשלת פולין החדש הציג את מדיניותו, שעיקרה חיזוק אוקראינה

דורון פסקין

דונלד טוסק חזר לתפקידו כראש ממשלת פולין, וצפוי להיתקל במספר אתגרים מבית ומחוץ

מה הופך מנכ"לים לאפקטיביים יותר וחברות למצליחות יותר?

צוות מגזין אפוק

מעט מאוד ידוע איך מנכ"לים שונים מתנהלים ביום-יום, ואיך אופן ההתנהלות שלהם משפיע על מידת ההצלחה או הכישלון של החברה. במחקר חדש, חוקרים אספו נתונים על אופן

הדרך הנכונה לתכנן את הפרישה

גלעד סלונים

פרישה היא אחד האירועים המשמעותיים בחיינו. פרט לשינוי באורך חיינו אנו נדרשים לשינויים בהתנהלות הפיננסית שלנו. כדי לבצע את התהליך הזה נכון, יש לבצע תכנון מדויק של מימוש הכספים שחסכנו כל חיינו. אולם, פעמים רבות קורה שאנשים לא משקיעים בתכנון הזה מספיק מחשבה, ומפסידים סכומי כסף לא מבוטלים. איך אפשר להימנע משגיאות?

כל מה שחשוב לדעת על בחירת ויטמין B12

תוכן שיווקי

אם אתם נוטלים תוסף של ויטמין B12, כדאי שתדעו שלא כל הסוגים זהים, וחשוב שתכירו את ההבדלים

שתפו: