הרשמה לניוזלטר

ספינות שמתנגשות, מכליות נפט שעולות באש וגופות שנעלמות מהאזור – הכירו את “משולש ברמודה החדש”

רקפת תבור | 1 באפריל 2018 | חברה והיסטוריה | 2 דק׳

משולש ברמודה האסיאתי

בינואר 2018, בים סין המזרחי, מכלית הנפט האיראנית סאנשי (Sanchi) התנגשה מסיבה שאינה ברורה בספינת מטען מהונג קונג ומיד עלתה בלהבות. גופותיהם של שניים מאנשי הצוות התגלו על הסיפון. גופה נוספת התגלתה בסמוך למכלית שעלתה בלהבות, אך לגבי שאר 29 אנשי הצוות, מניחים שהם נהרגו באסון אך לא נמצא להם זכר.

חלה ירידה של 50 אחוז בשיעורי תאונות ה”אובדן הכולל” בעולם, אך באזור זה נשמר ממוצע של כ-39 תאונות

המכלית המשיכה לבעור במשך כמה ימים. ב-14 בינואר, אחרי שריפת ענק שכוחות הכיבוי לא הצליחו לרסן, ואחרי מספר פיצוצים, סאנשי שקעה למצולות כשהיא מותירה אחריה כתמי נפט גדולים. המכלית נשאה 136 אלף טון של נפט גולמי, דבר שהופך את התאונה לאחד מהאסונות הסביבתיים החמורים בעשרות השנים האחרונות. כתמי הנפט הגדולים הגיעו בתחילת פברואר לחופי האיים הדרומים של יפן.

סאנשי היא מקרה אחד מבין רבים המתרחשים באזור שזכה לכינוי “משולש ברמודה החדש”, המשתרע בין סין בצפון, לחצי האי המלזי במערב, לאינדונזיה מדרום ולקוריאה וליפן בצפון מזרח. 39 תאונות מתרחשות באזור בממוצע מדי שנה, חלקן מסתוריות – מבלי שברור לגמרי מה יצר אותן. ב-21 אוגוסט 2017, למשל, ספינת הקרב האמריקנית “ג’והן ס. מק’קיין” התנגשה עם ספינה מליבריה בסמוך לחופי סינגפור ומלזיה. עשרה מלוחמי הספינה נהרגו; ב-17 ביוני 2017 התנגשה ספינת הקרב פיצג’רלד האמריקנית עם ספינת מסחר פיליפינית, בסמוך למפרץ טוקיו. שבעה מלוחמי הספינה נהרגו ועוד שלושה נפצעו.

משולש ברמודה

כל זה בעת שחלה ירידה משמעותית בשיעור התאונות הימיות ברחבי העולם. “סקר הבטיחות והספנות לשנת 2017″ של תאגיד הביטוח הגרמני אליאנץ בחן את נתוני התאונות הימיות ברחבי העולם בשנים 2016-2007 וגילה שאמנם חלה ירידה של 50 אחוז בשיעורי תאונות ה”אובדן הכולל” (Total loss) אך באזור זה נשמר ממוצע של כ-39 תאונות “אובדן כולל” מדי שנה – שהן כשליש מהתאונות מסוג זה בכל העולם. ומתברר שלא מדובר רק בהתנגשויות – ספינות אחרות באזור ניזוקו משריפות מסתוריות, מפיצוצים ומטביעות.

עם פרסום סקר הבטיחות והספנות, ראש האגף לסיכונים ימיים באליאנץ, רב החובל ראול קאנה, התייחס למונח “משולש ברמודה החדש”. הוא טען שהמינוח קצת קיצוני בעיניו אך אין ספק שמדובר באזור בו מתרחשות הכי הרבה תקריות ימיות בעולם. “לא רק שהאזור הזה עמוס מאוד [בתנועה ימית] אלא שיש בו נטייה למזג אוויר קשה, ולא תמיד מקפידים בו על סטנדרטים בטיחותיים ברמות המקובלות בעולם”, הוא הסביר.

שתפו את הכתבה:

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
האקדמאים שהפילו את האקדמיה מכים שנית

יאן יקיאלק

כל מחקר המוגש לפרסום בז'ורנל אקדמי המכבד עצמו צריך לעבור ביקורת עמיתים. הוא נקרא על ידי אנשי אקדמיה המתמחים...

תחקיר: כיצד המידע הגנטי שלנו עובר לממשלת סין

איל לוינטר

בבניין שהיה פעם מפעל נעליים שוכנת היום בעיר שֶן-גֶ'ן (Shenzhen) חברת מיפוי הגנום הגדולה בסין ואולי בעולם כולו....

לְמָה בדיוק אנשים מתכוונים כשהם אומרים שהם בעד סוציאליזם?

איל לוינטר

נדמה שבשנים האחרונות המונח סוציאליזם הפך ל"מגניב". פוליטיקאים וערוצי...

מהו העיקרון שמניע את העולם ומי הם האנשים שמנסים להרוס אותו

איל לוינטר

מאז תחילת ההיסטוריה ניסו בני האדם להבין את החוקיות הגלומה בעולם: את...

מדריך השדה לאסטרטגיות ולטקטיקות מנהיגות של קצין ב”אריות הים”

מאיה מזרחי

שיעור א' - תתנתק המחלקה של ג'וקו וילינק (Jocko Willink), בחור צעיר שהצטרף...

ההיסטוריה האבודה של הליברליזם

איל לוינטר

"אני מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית", אמר בני גנץ לאחר הבחירות לכנסת ה-22[1]. "רק ישראל ביתנו תשמור על ישראל ליברלית", קובעת...

מרפא העסקים: היזם שמגלה בעיות על פי הפירמידה של מאסלו

מאיה מזרחי

שתי החברות הראשונות שהקים מייק מיכאלוביץ', יזם וסופר אמריקני, נחלו הצלחה רבה ונמדדו בשווי...

ארבעה שיעורים יוצאי דופן בניהול

צוות אפוק

1. כוחו של הדיבור הפנימי רוני ויינברגר מסייע למנהלים לפתור בעיות בין אישיות בעבודה, בין השאר באמצעות עבודה על...

שתפו: