כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפחות 30 חברות זרות בסין, ביניהן מיקרוסופט וקוואלקום חוו לאחרונה התקפות קשות: פשיטות על משרדיהן, האשמות חסרות שחר וקנסות עצומים. המנהלים המבולבלים לא מצליחים לחזות את המהלכים במערכה החדשה הזאת נגדם, ואינם מבינים שהם רק נקלעו למאבק גדול הרבה יותר

מאבקי הדמים בסין מגיעים לחברות המערביות

יום בהיר אחד בחודש יולי 2014, בשעת בוקר מוקדמת, אנשי מיקרוסופט בארבעה משרדים שונים בסין זכו להפתעה לא כל כך נעימה - אורח לא קרוי. כמעט 100 חוקרים פשטו על משרדיהם ודרשו לראות חוזים, ספרי חשבונות ותכתובות דוא״ל. הבליץ הסתיים בהאשמת מיקרוסופט בהעלמת מס בסך 140 מיליון דולר. המנהלים המבולבלים במיקרוסופט לא הצליחו להבין מה פשר הדבר, איפה טעו, ומה היה עליהם לעשות כדי להימנע מהתקרית. זאת הייתה תעמולה עבורם.

אבל לא רק עבורם. לפחות 30 חברות זרות נפגעו לאחרונה במערכה ״נגד המונופולים״ שמוביל מזכ״ל המפלגה הקומוניסטית הסינית שי ג׳ין-פינג. גם ענקית הטלקום קוואלקום, הבנק ג׳יי פי מורגן וחברת הפרמה גלוקסו-סמית׳-קליין לא חמקו מהיד הקשה של המערכה הזאת. הרגולטורים הסינים מצדם טוענים שהם רק מפעילים חוק נגד מונופולים שנחקק כבר ב-2008. אבל החברות המערביות מרגישות אחרת. החקירות האלה, הן חשות, לא בדיוק קשורות לחוק. מה באמת עומד מאחורי החקירות האלה? ומדוע הן החלו דווקא עכשיו?

Tobias Schwarz/AFP/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: