כניסה
הרשמה לניוזלטר

חקירה שהחלה לפני מספר חודשים הביאה למעצרו של אחד ממנהלי הבנקים הגדולים בסין – האם זהו סימן ליישום המדיניות נגד שחיתות, או לשחיתות מסוג אחר?

סין: מנהל אחד הבנקים הגדולים נעצר בחשד לשחיתות

טאו לי-מינג, מנכ"ל בנק חסכונות הדואר, הבנק המסחרי השישי בגודלו בסיןנעצר באופן רשמי בסוף דצמבר באשמת שחיתות, לאחר שהוחזק במעצר במשך מספר חודשים.
סעיפי האישום נגדו כוללים מתן הלוואות לא חוקיות, קבלת שוחד והתרמות בלתי חוקיות.
לפי דיווח המגזין הסיני New Century Weekly, בנק חסכונות הדואר סיפק שלא כדין הלוואות למחלקת הכבישים המהירים של פרובינציית הו-נאן בשנים 2009–2010. ההלוואות שימשו את מחלקת הכבישים להקמת כבישים. כעת מתנהלת חקירה נוספת נגד אחיו של טאו. לפי החשד, הוא היה קשור לניהול משא ומתן על חוזים להקמת כביש מהיר וקיבל שוחד של 1.6 מיליון דולר.

חקירה נוספת מתנהלת נגד צ'ן מינג-שיאן, לשעבר מזכיר המפלגה במשרד התחבורה בפרובינציית הו-נאן. צ'ן נחקר אף הוא בחשד שאישר עסקאות ומכרזים מפוקפקים להקמת כביש מהיר.
טאו לי-מינג מואשם גם בניצול לרעה של שיעורי הריבית הבין-בנקאית - שיעורי הריבית שלפיהם הבנקים מלווים זה לזה.
מעצרו של טאו לי-מינג מצביע על אפשרות שבעתיד ייחקרו דמויות רמות דרג נוספות במגזר הפיננסי במסגרת המאבק נגד השחיתות. מי שמונה במשטר הסיני כאחראי על המאבק נגד השחיתות הוא וואנג צ'י-שאן, הנחשב למומחה בנושאי כספים וכלכלה. מינויו לראשות הוועדה המרכזית לפיקוח משמעתי נתפס בקרב גורמים מסוימים כסימן לכך שהמגזר הפיננסי יעמוד במוקד המאבק נגד השחיתות.
מצד שני, חקירות ומעצרים נגד שחיתות משמשים כבר זמן רב בתוך המפלגה הקומוניסטית הסינית כתחבולה המאפשרת לקדם פקידים מסוימים או להיפטר מאויבים פוליטיים. לא ברור באיזו משתי האפשרויות נפל המקרה של טאו לי-מינג.
הכתבה המקורית באנגלית
הכתבה בסינית

טאו לי-מינג, מנכ"ל בנק חסכונות הדואר בסין נעצר לאחרונה באשמת שחיתות – צילום: Tencent Weibo

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

סקר חדש בבריטניה: יותר מ-60% מהמוסלמים במדינה לא מחזיקים בדעה שלילית כלפי חמאס

קרן זריהן

הסקר נערך על ידי אגודת הנרי ג'קסון (HJS), מכון חשיבה לא מפלגתי למדיניות חוץ וביטחון לאומי שבסיסו בבריטניה. הסקר בדק גם כמה מהציבור סבור שחמאס ביצע רצח ואונס ב-7 באוקטובר והאם לישראל יש הזכות להתקיים כמדינה יהודית 

ג'ון בולטון לאפוק: "גורמים עוינים ברחבי העולם מבינים שאפשר ללחוץ על האנשים שמנהלים את הבית הלבן"

יובל גומא

מי שהיה היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מדבר בריאיון על הגישה של ממשל ביידן כלפי ישראל, וכיצד לדעתו על ארה"ב לפעול מול איראן

כיצד משרד הבריאות בעזה מזייף את מספרי ההרוגים

מאיה מזרחי, אורן שלום

הנשיא ביידן דיבר על 30 אלף הרוגים פלסטינים חפים מפשע, אך אברהם ויינר, פרופ' לסטטיסטיקה ולמדע הנתונים מאוניברסיטת פנסילבניה, ופרופ' קובי מיכאל, לשעבר ראש אגף הפלסטינים במשרד לנושאים אסטרטגיים, טוענים שיש עם זה בעיה גדולה

פרשנות: המירוץ לנשיאות ארה"ב יקטין את ההסתברות לסיוע נוסף לאוקראינה

איל לוינטר

אוקראינה תנסה בינתיים להראות שהיא מסוגלת לגבות מחיר מיריבתה, ותתמקד במתקפות בשטח רוסיה

פרשנות: מדוע ישראל תמשיך להיות תלויה בסיוע האמריקני, גם אחרי שתנסה לפתח יכולות צבאיות עצמאיות?

איל לוינטר

ישראל תוכל להגדיל את עצמאותה הביטחונית במספר סקטורים ספציפיים, אך תתקשה באחרים

שתפו: