באחת ההרצאות מעוררות השראה של TED הוצג סרטון קצר המראה את כוחה של מנהיגות. בסרטון רואים…
דורון בטשי | 29 בספטמבר 2012 | מחשבות | 3 דק׳
נקודה למחשבה: מי שרואה, רועה
באחת ההרצאות מעוררות השראה של TED הוצג סרטון קצר המראה את כוחה של מנהיגות. בסרטון רואים עשרות רבות של סטודנטים משוחחים בזמן ההפסקה ברחבת דשא שבמרכז אוניברסיטה. בחור צעיר עם רדיו טייפ ענק ומוזיקה קצבית מניח אותו על הדשא ומתחיל בריקוד ספונטני משונה וחסר עכבות. המצלמה קולטת את המבטים התמוהים וחיוכי המבוכה של הסובבים אותו, כשבמשך שניות ארוכות הוא נראה רוקד לבדו, עד שמצטרף אליו הסטודנט הראשון שמחקה את תנועותיו המוזרות של הרקדן התימהוני, וחיוכי המבוכה של הסובבים הופכים לצחוק והנאה. ואז מתחיל המפנה המהותי - תוך שניות מצטרפים רוקדים נוספים וזמן קצר לאחר מכן כבר עשרות רוקדים הופכים את הנאתו של היחיד לחגיגה המונית על רחבת הדשא.
נזכרתי בהרצאה לאחר שעקבתי בעניין אחר קרב הענקים שבין אפל לסמסונג. התפוח האמריקני תבע את המלוכסן הדרום קוריאני ב-2.5 מיליארד דולר על גניבת פטנטים והפרת זכויות יוצרים. פיל שילר, סגן מנהל השיווק של אפל, העיד במהלך המשפט שאפל אינה נוהגת להשתמש במחקרי שוק כדי לייצר את מוצריה. "זה לא תפקידו של הלקוח לדעת על המכשיר, אז אנחנו לא שואלים אותו", אמר והעביר את רוחו של סטיב ג'ובס המנוח, שאחת מאמירותיו המפורסמות הייתה: "אי אפשר לשאול צרכנים ולספק להם את זה. עד שתבנו את זה הם כבר ירצו דבר אחר".
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו