כניסה
הרשמה לניוזלטר

הטכנולוגיות החדשות שוחקות את הקשר האישי שבין הרופא למטופל. מגמה חדשה מנסה להחזיר אותו

דינה גורדון | 29 במרץ 2014 | כתבה חצויה | 3 דק׳

דוקטור אכפת לי

"ביליתי מספר שעות בחדר מיון באחד מבתי החולים בקליפורניה. לידי ניצב ווטסון, שומרי הנאמן, יומם ולילה. הוא ידע בדיוק מה לחץ הדם שלי, מה מהירות הדופק וכמה חום יש לי. מידי כמה שעות נכנסה אחות, התבוננה עמוקות בווטסון כשגבה מופנה אלי ותוך כדי שהיא יוצאת היא זרקה לעברי מעבר לכתף: 'מרצף של 5-1 איך אתה מרגיש?'" האמת שד"ר אברהם ורגהסה מבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד שאושפז לזמן קצר הרגיש די טוב, אבל כפי שכתב במאמר שפרסם "רציתי שהאחות תדבר יותר איתי ופחות עם ווטסון".
ווטסון הוא מחשב על של חברת יבמ שבשנים האחרונות הוכנס לבתי חולים גדולים בארה"ב. הוא מכיל נתונים מפורטים של עשרות אלפי חולים ועוזר לרופאים ואחיות בהתנהלות שוטפת. "אני לא מאשים את האחות", כותב ד"ר ורגהסה, "גם בבית החולים שלי אני מבלה יותר מידי זמן מול המחשב, למרות כוונותי הטובות ביותר שלא לנהוג כך. המחשב מכיל את כל היסטוריית המחלה של הפציינטים שלי, הניתוחים שעברו, התרופות שקיבלו, תוצאות כל בדיקות הדם והצילומים שעשו. המחשב הזה הוא מה שאני מכנה 'iPatient', והוא מאיים להפוך למוקד תשומת הלב שלנו, בעוד שהחולה האמיתי, זה ששוכב במיטה מרגיש לעתים קרובות קצת נטוש".
ווטסון הוא לא היחיד שמושך אליו את תשומת הלב של הרופא. צילומי CT, צילומי MRI ובדיקות מתוחכמות שמספרן הלך וגדל בשנים האחרות ממקדים את תשומת הלב בטכנולוגיות המודרניות ובתוצאות של בדיקות ופחות במטופל עצמו.

[caption id="attachment_15622" align="alignleft" width="595"] תמונה: fotolia.com[/caption]

תמונה: fotolia.com

שתפו: